راه‌حل مشکلات افغانستان از نگاه احمد مسعود

رهبر جبهه پنجشیر گفت: افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و باید برای یافتن یک فرآیند سیاسی تمام گروه‌های افغانستان با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیر پس از حضور در نشست شخصیت‌های افغانستان در وین اتریش توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

وی در کنفرانس خبری گفت: افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و باید برای یافتن یک فرآیند سیاسی تمام گروه های افغانستان با یکدیگر متحد شوند.

رهبر جبهه پنجشیر تاکید کرد که الان زمان آن فرا رسیده که طالبان به میز مذاکره باز گردد.

احمد مسعود در ادامه اظهار داشت: ما هیچگاه به دنبال آغاز جنگی دیگری در افغانستان نبودیم و تمام تلاش ما این است که جنگ در این کشور به پایان برسد.

وی تاکید کرد: «به باور شخصی من افغانستان راه حل نظامی ندارد و به راه حل سیاسی نیاز دارد. در حال حاضر ما در مرحله و فصل تازه برای وحدت قرار داریم. می خواهیم تا از طریق گفتگو همه را گرد هم آوریم تا صدایشان شنیده شود.»

به نقل از فارس، رهبر جبهه پنجشیر اخیرا نیز در مصاحبه‌ای با یک رسانه هندی فاش کرده بود که وزیر امور خارجه طالبان در جلسه‌ای که در ایران برگزار شده، به وی پیشنهاد پذیرش پست وزارت را داده اما وی این پیشنهاد را رد کرده است.

وی ابراز عقیده کرد: «طی یک سال گذشته ما شاهد عقب‌گرد در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حقوق زنان، اقتصاد و سیاست بودیم و افغانستان بار دیگر منزوی شده است.»

رهبر جبهه پنجشیر افزود: هیچ‌گاه برای به دست‌آوردن قدرت به مبارزه نپرداخته و تنها برای عدالت و آزادی در حال نبرد هستیم و تا زمانی که افغانستان را نجات دهیم این مبارزه ادامه خواهد داشت .

مسعود ضمن استقبال از ترور ایمن الظواهری، سرکرده شبکه القاعده، مدعی شد: «با توجه به اطلاعاتی که داریم، طالبان و القاعده با یکدیگر رابطه داشته و طی یکسال گذشته فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است.»

طالبان ارتباط با شبکه القاعده را تکذیب کرده است.

احمد مسعود در حالی این اظهارات را مطرح کرد که اخیرا نشستی در وین با حضور چهره های سیاسی افغانستان تشکیل شده است.

مشارکت‌کنندگان در نشست وین پس از پایان این نشست خواستار حل مشکلات افغانستان از طریق گفتگو شدند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.