حسین شریعتمداری بازهم قیمه‌ها رو ریخت تو ماستا؛ این‌بار به‌خاطر مهسا!

مدیرمسئول روزنامه کیهان بازهم به سبک ده سال قبل، یک انتقاد ساده را به کلیت نظام تعمیم داد و برای منتقدان خط و نشان کشید.

فرهاد کاوه در یادداشتی که به تازه‌نیوز ارسال کرده به حواشی این روزهای کیهان و مواجهه‌ش با درخواست عمومی برای بررسی پرونده مهسا امینی واکنش نشان داد.

در یادداشت او آمده است:

حسین شریعتمداری بازهم قیمه‌ها رو ریخت تو ماستا!

مدیر مسئول کیهان که از هر فرصتی (با ربط یا بی ربط) برای تخریب اصلاح‌طلبان استفاده می‌کند -از نظر حزبی ایرادی هم ندارد- در ماجرای فوت مهسا امینی هم خود را به عنوان سوپرمن مدافع انقلاب پیش انداخته و آسمان و ریسمان را به هم بافته تا بگوید یک شهروند سکته قلبی کرده و این اتفاقی ساده بوده که می‌توانست هرجایی رخ بدهد! و بعد هم پروژه کشته‌سازی سال ۸۸ را یادآوری کرده و گفته اگر کسی سندی دارد ارائه کند وگرنه باید محکوم شوند و عذرخواهی کنند و…

چند نکته در این مدل مواجهه با یک انتقاد و یا خواست عمومی -ولو از یک طیف سیاسی و فکری که البته در ماجرای اخیر، طیف رنگین‌کمانی از منتقدان و مخالفان را شاهد بودیم- وجود دارد:

  1. حکومت مسئول جان همه شهروندان است؛ حال چه در تصادفی یک فرد جان بسپارد چه در حمله تروریستی به مجلس؛ خواه آن فرد زرتشتی باشد، خواه مسلمان و خواه بی‌دین.
  2. انتقاد از درون، مایه اصلاح و رشد نظام است؛ نه سیاه‌نمایی و خوراک‌سازی برای دشمن… ولو انتقاد غلط باشد باید در حاکمیت برای آن پاسخ‌گویی کرد و از طرح آن هراسی نداشت.
  3. اصولا در ماجرای خانم مهسا امینی، بحث بر سر ضرب و شتم نیست؛ چرا آقایان رگ گردنی می‌شوند! اولا چرا بازداشت شده؟ پوشش او در تمام تصاویر پخش‌شده، بسیار بسیار بهتر از برخی از آقازاده‌ها و سلبریتی‌هایی است که کیهان هم آن‌ها را نواخته! ثانیا وقتی به مقر پلیس می‌آید یعنی پلیس مسئول جان اوست. ثالثا نوع برخورد خانم کارشناس با این دختر معصوم که مشخص است تحت فشار عصبی است چگونه است؟ هم او را تحقیر می‌کند و هم بدون صبر و لطافت زنانه با او سخن می‌گوید (تمسخر لباس او و اشاره به این‌که برود عقب و…) رابعا پلیس چطور مدعی توجیه فردی ۲۲ ساله است که سال‌هاست پوششی را انتخاب کرده و حالا در ۳۰ دقیقه قرار است متحول شود!
  4. نکته بعدی و مهمتر این است که گشت ارشاد اصولا با چه پروتکلی افراد را ارشاد می‌کند؟ آیا این‌که برادر یک دختر کنارش باشد، مادر همراه دختر باشد و یا اعضایی از خانواده همراه او باشند، تذکر زبانی را کفایت نمی‌کند؟
  5. نکته مهم‌تر که اصولا آقای شریعتمداری و روزنامه‌اش هرگز به آن اعتقاد نداشته و ندارند این است که مهسا امینی، دختر شهید سلیمانی است، مگر نه این‌که آن شهید والامقام همین را با تاکید گفت؟ چطور می‌شود در وقت انتخابات او مورد تایید است اما هنگام متروسورای، مورد تایید نیست! (با فرض هنجارشکن بودن حجاب او که تصاویر هرگز چنین هنجارشکنی را تایید نمی‌کند)
  6. کاش آقای شریعتمداری به جای تکرار مکررات خود در ۱۳ سال گذشته، یکبار هم خود را از مقام تنها مدافع انقلاب کنار می‌گذاشت و انتقاد از نظام را مقدس می‌دانست. نه این‌که مخالف خود را فاقد شعور و خرد عنوان می‌کرد که البته سال‌هاست این کار را می‌کند! انتقاد از نظام آن‌هم از گفتمان درونی، درست یا غلط قطعا به پیشرفت حکمرانی کمک خواهد کرد.
۱ نظر
  1. فرهاد

    شریعتمداری کبکی است که سرش رو زیر برف گذاشته…

    فقط این جمله بسه براش… بیشتر از این ارزش صحبت کردن راجع بهش نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.