چه کسی رهبر انقلاب را حجامت می‌کند؟

حکیم خیر اندیش که در طب سنتی بسیار مشهور و محبوب است، در مصاحبه‌ای تصویری از حجامت رهبر انقلاب توسط خودش گفته و توصیه‌های جالبی نیز مطرح کرده است.

به گزارش تازه نیوز، دکتر حسین خیراندیش در این گفتگو با ذکر خاطره‌ای از حجامت مقام معظم رهبری، از تاکید ایشان بر معرفی خواص حجامت برای افراد، سخن گفت و گفت: آقا گلایه کردند که چرا به مردم فوائد حجامت را نمی‌گویید؟

خیراندیش که در ابتدای انقلاب در حزب جمهوری اسلامی بوده، اکنون به عنوان حکیم یکی از اصلی ترین تئوری پردازان طب سنتی در کشور است و در دوران شیوع کرونا نیز نسخه‌های مختلفی برای مردم و صیانت از سلامتی مردم ارائه داده است؛ از جمله تغذیه گرمی جات و استفاده از حجامت برای تقویت قوای بدن و محافظت در برابر کرونا.

بسیاری او را پدر طب سنتی ایران می‌دانند و معتقدند در دوران کرونا، داروها و نسخه‌های او باید به شکل ملی برای همه مردم ایران تجویز شود.

او معتقد است: ضعف در ریه‌ها و به تبع آن تضعیف قلب، سیستم گوارش و… باعث ورود آسان و ماندگاری ضعیف‌ترین ویروس‌ها به ریه‌ها می‌شود و اختلالات ریوی حاصل این اتفاق است و بعد در گردش خون در عروق و کاهش کارایی قلب تاثیرگذار خواهد بود. بدون تردید امروزه ریه‌های اکثر مردم ایران ضعیف شده است و کرونا نیز مستقیم روی ریه و دستگاه تنفسی اثر می‌گذارد. از سوی دیگر تغییر نوع سبک زندگی باعث شده که مردم کمتر در زمستان هوس خوردن غذاهای گرم مزاج داشته باشند، آنها چون هوای گرم تنفس می‌کنند، در زمستان کاهو، خیار و سالادهای سرد مصرف می‌کنند، تا اشتهای خوردن غذا پیدا کنند. عدم‌تمایل بدن به خوردن غذای گرم در فصل زمستان، باعث ضعف بدن و پذیرش بیماری‌ها از طریق عفونت، میکروب‌ها و ویروس‌ها می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.