روسیه برای حمله اتمی به انگلیس اعلام آمادگی کرد

مشاور سابق پوتین گفت: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که آماده استفاده از سلاح‌های اتمی علیه کشورهای غربی، از جمله انگلیس است.

به گزارش تازه‌نیوز، اندکی پس از اعلام روسیه مبنی بر بسیج گسترده نیروها مشاور سابق «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه انگلیس را به حمله اتمی تهدید کرد.

به نقل از فارس، به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «سرگئی مارکوف» مشاور سابق پوتین به  شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت: ولادیمیر پوتین گفت که آماده استفاده از سلاح‌های اتمی علیه کشورهای غربی، از جمله بریتانیای کبیر است.

این قانونگذار سابق روس گفت: «شهرهای شما هدف قرار خواهند گرفت».

وی  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلیس و«لیز تراس» نخست وزیر کنوین این کشور را مسئول جنگ در اوکراین خواند.

وی گفت: «اوکراینی‌ها برادران ما هستند، اما اوکراین توسط کشورهای غربی اشغال شده و این کشور‌های غربی هستند که با استفاده از سربازان اوکراینی به عنوان برده، علیه ارتش روسیه می‌جنگند.»

این مطالب را هم ببینید:

مارکوف گفت: «روسیه نمی‌خواهد همه مردم دنیا کشتهش وند، اما آنچه روسیه می‌خواهد حل این جنگ با کشورهای غربی است که علیه روسیه در خاک اوکراین است که کشورهای غربی در واقع آن را اشغال کرده‌اند».

اظهارات مارکوف ساعاتی پس از آن بیان شد که پوتین دستور بسیج نیروهای ذخیره در روسیه را صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبهبرای مناطقی از شرق اوکراین و دونباس که خواستار برگزاری همه‌پرسی جهت پیوستن به فدراسیون روسیه هستند، به سخنرانی تلویزیونی پرداخت. پوتین در این سخنرانی ضمن اعلام بسیج نظامی محدود، گفت فقط شهروندانی که دوره‌های آموزش‌های پایه نظامی را گذرانده‌اند به حضور اجباری در ارتش فراخوانده می‌شوند و سپس آموزش‌های بیشتری می‌بینند.

وی با بیان اینکه فرایند بسیج نظامی و فراخوانی شهروندان به ارتش از همین امروز شروع می‌شود، اعلام کرد که این سخنرانی او در مورد حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده خود خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به اینکه آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای غربی دستوراتی علیه روسیه به کی‌یف می‌دهند، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا[با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد».

پیشتر یک فرمانده سابق ارتش روسیه سریعترین مسیر برای شکست اوکراین را محو کردن انگلیس و جزایر اطراف آن از روی نقشه و تبدیل آن به یک کشور جهان سوم دانست.

ر«آندری گورولیوف» فرمانده بازنشسته ارتش روسیه و نماینده فعلی دومای این کشور گفت که سریعترین راه شکست دادن اوکراین از بین بردن انگلیس و تبدیل کردن آن به یک کشور جهان سومی است.

گورولیوف اظهار داشت، لندن می‌داند که هیچ دفاعی برابر موشک‌های ابرفراصوت روسیه ندارد. انگلیسی‌ها این را هم می‌دانند که هدف اصلی [حمله روسیه] نه آلمان و نه فرانسه بلکه انگلیس خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.