ترامپ اسناد محرمانه را در تابوت همسر سابقش پنهان کرده است؟

تئوری‌های توطئه پیرامون مرگ و به خاک سپردن ایوانا ترامپ با توئیت‌ها و هشتگ‌های فعالان لیبرال در رسانه‌های اجتماعی تقویت شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، باور کردن هر ادعایی در مورد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین امریکا آسان است. با این وجود، هشتگی تحت عنوان تابوت گیت یا #Casketgate نشان می‌دهد که چگونه لیبرال‌ها به اندازه مخالفان خود از پذیرش تئوری‌های توطئه دور از ذهن خوشحال هستند.

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، بیچاره «ایوانا ترامپ»! چرا که حتی در هنگام مرگ هم نتوانسته از درام شوهر سابق‌اش فرار کند و رهایی یابد. پس از فوت همسر اول دونالد ترامپ به دنبال پیدا شدن جسدش در پایین پله‌ها در ماه ژوئیه این ادعا مطرح شد که او در نزدیکی اولین سوراخ باشگاه ملی گلف ترامپ در نیوجرسی به خاک سپرده شده است. به خاک سپردن کسی در زمین گلف حتی برای فردی چون ترامپ نیز اقدامی عجیب به نظر می‌رسد. با این وجود، تئوری‌ها بلافاصله دهان به دهان نقل شدند. نیوجرسی زمین‌های گورستان را از مالیات معاف می‌کند بنابراین، آیا این یک شکل وحشتناک اجتناب از پرداخت مالیات بود؟ (پاسخ کوتاه: احتمالا، اما چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و بعید به نظر می‌رسد).

تئوری‌های توطئه پیرامون مرگ و به خاک سپردن ایوانا ترامپ با توئیت‌ها و هشتگ‌های فعالان لیبرال در رسانه‌های اجتماعی تقویت شدند. هنگامی که پلیس فدرال (اف بی‌آی) برای بازیابی اسناد طبقه‌بندی شده به عمارت ترامپ در مارالاگو یورش برد هشتگ Resistance Twitter تلاش کرد تا ارتباطی میان مرگ ایوانا و مشکلات حقوقی ترامپ برقرار کند.

این مطالب را هم ببینید:

هیچ مدرکی دال بر سوزاندن ایوانا وجود ندارد اما بسیاری از حساب‌های توئیتر با افزودن هشت مقاومت به طور ناگهانی به این نتیجه رسیدند که تابوت ایوانا باید با اسناد طبقه بندی شده پر شده باشد. «جان کوپر» یکی از طرفداران جو بایدن که ۱.۱ میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد و زمانی «پولیتیکو» او را «فردی مستعد اظهارات عجیب و غریب که ریتوئیت می‌شوند» توصیف کرده بود مسئولیت زیادی برای انتشار این نظریه دارد. کوپر در تاریخ ۹ آگوست در توئیتی نوشت: «آیا کسی به طور جدی فکر می‌کند چه چیزهای دیگری ممکن است در تابوت بوده و همراه با آن دفن شده باشند»؟

«نانسی لی گران» بازیگری با ۱۸۴۰۰۰ دنبال کننده در توئیتر نیز همین تردید و گمانه زنی را مطرح کرد. او رد تاریخ ۱۰ آگوست در توئیتی نوشت: «اف بی‌آی عزیز، می‌دانم که نیازی به مشاوره از سوی یک ستاره سریال‌های تلویزیونی ندارید اما می‌توانم بگویم ماجرای ایوانا را کشف کرده ام. واضح است که برای رای حمل تابوت حاوی یک جسد متعلق به فردی ۷۳ساله و لیپوساکشن شده به ۱۰ فرد رنگ پریده نیازی نبود. مشخص است که اسناد طبقه‌بندی شده وزن تابوت را به خود اختصاص داده اند. نانسی بی‌ادب»!

این توئیت مربوط به بیش از یک ماه پیش بود. آیا اکنون طرح تئوری توطئه حول محور ایوانا فروکش کرده است؟ خیر. برخی از حساب‌های کاربری با هشتگ مقاومت هم چنان از اف بی‌آی می‌خواهند نبش قبر ایوانا را انجام دهد تا بررسی شود آیا ترامپ اسناد را در تابوت او پنهان کرده است یا خیر. باید توجه داشته باشیم که تعدادی از این خواسته‌ها ممکن است به عنوان شوخی مطرح شده باشند. با این وجود، مشکل اینترنت این است که یک شوخی و شیرین کاری می‌تواند به سرعت جان تازه‌ای بگیرد و به شدت تاثیرگذار باشد.

برای مثال، در سال ۲۰۱۷ میلادی «مارینا هاید» از روزنامه «گاردین» در توئیتی به شوخی گفت که ملانیا ترامپ یک همزاد دارد و این شخص شبیه ملانیا تمام کارهای خسته کننده مربوط به زندگی متاهلی با دونالد را انجام می‌دهد در حالی که ملانیای واقعی در حال خوشگذرانی است. این نظریه سپس در «اسکای نیوز» و برنامه «گود مورنینگ بریتانیا» مطرح شد.

شاید وحشیانه‌ترین مورد در مورد تئوری غم انگیزی که مدعی می‌شود یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده اسناد طبقه‌بندی شده را در تابوت همسر اول‌اش را در زمین گلف خود دفن نموده پنهان کرده است این است که می‌توانید ببینید مردم چگونه می‌توانند آن را باور کنند. در هر حال، ترامپ روش‌های غیرمتعارفی برای خلاص شدن از شر اسناد داشت.

به گفته «مگی هابرمن» خبرنگار «نیویورک تایمز» او گاهی اوقات با ریختن مدارک در توالت باعث شد بود تا لوله‌های فاضلاب کاخ سفید مسدود شوند. عکس‌های مرتبط با این موضوع اخیرا منتشر شده اند. «هابرمن» نوشته بود: “این شیوه عادت طولانی مدت ترامپ برای پاره کردن اسنادی بوده که قرار بود طبق قانون سوابق ریاست جمهوری حفظ شوند. در نتیجه، می‌توان درک کرد که چگونه ممکن است مردم باور کنند که او ممکن است اسناد را در تابوت همسر سابق‌اش پنهان کرده باشد.

اجازه دهید واضح بگوییم هر چند که بدیهی است که این موضوع رخ نداده با این وجود هشتگ تابوت گیت باید به ما یادآوری کند که تنها راستگرایان مسئول انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی نیستند. لیبرال‌ها نیز در این زمینه مقصر می‌باشند. ما نیز نیز علاقمند به حدس و گمانه زنی در مورد ناکارآمدی و اقدامات خانواده ترامپ هستیم اما زمانی که شما درخواست نبش قبر را مطرح می‌کنید این نشانه‌ای از آن است که ممکن است هم چیز کمی بیش از حد پیش رفته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.