رئیسی مخاطبان بین‌المللی را نصیحت کرد؛ سازمان ملل جای این کار نبود

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: ای کاش آقای رئیسی 5 یا 6 مورد را انتخاب و آنها را با جزئیات بیشتر و دقیق تر برای مخاطب جهانی تبیین می کردند چون در مجمع عمومی سازمان ملل تعداد مخاطب بین المللی بیشتر از مخاطب داخلی است.

به گزارش تازه‌نیوز، سیدابراهیم رئیسی نخستین نطق خود را در مجمع عمومی سازمان ملل انجام داد. این سخنرانی محورهای متعددی داشت که با واکنش های متنوعی مواجه شد.

نامه‌نیوز نوشت: حسن بهشتی پور درباره نطق سیدابراهیم رئیسی در سازمان ملل متحد گفت: بیشتر سخنرانی او پند و اندرز برای مخاطبان در مجمع عمومی سازمان ملل داشت. این صحبت ها برای مخاطب داخلی ما خیلی خوب و تحسین برانگیز است اما در روابط بین الملل جایی برای پند و اندرز و نصحیت کردن به دیگران وجود ندارد.

وی افزود: قدرت کشورها در دنیای امروز بر مبنای توان اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و تأثیرگذاری شان بر معادلات عرصه بین الملل تعریف می شود. موضوعاتی همچون عدالت و ظلم ستیزی را همه قبول دارند اما کسی آنها را در روابط بین الملل اجرا نمی کند چون اگر اجرا می شدند وضع جهان امروز این نبود.

این مطالب را هم ببینید:

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: قریب به ۲۰ محور در سخنرانی آقای رئیس جمهور وجود داشت و مفصل آن محورها را توضیح داد. ای کاش ۵ یا ۶ مورد را انتخاب و آنها را با جزئیات بیشتر و دقیق تر برای مخاطب جهانی تبیین می کردند چون در این اجلاس تعداد مخاطب بین المللی بیشتر از مخاطب داخلی است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در داخل کشور مرتب می تواند برای مردم صحبت کند، ادامه داد: آقای رئیسی در سخنرانی اش اشاره کرد که نظم نوین جهانی دارد جایگزین نظم کهنه می شود؛ به عنوان مثال بهتر بود این موضوع را بیشتر می شکافت و نحوه شکل گیری، مولفه ها و سمت و سوی آن را تشریح می کرد.

بهشتی پور با بیان اینکه رئیس جمهور موضوع مقاومت را به خوبی مطرح کرد، یادآور شد: با این وجود، آقای رئیسی ابعاد مقاومت و ضدیت و زاویه مقاومت با موضوع تروریسم را برای مخاطب خارجی خوب تبیین نکرد چون او می خواست به موضوعات متعددی اشاره کند ولی زمان کافی برای توضیح همه مطالب در اختیار نداشت.

وی افزود: در موضوع مذاکرات هم آقای رئیسی تلاش کرد بد عهدی آمریکا و پایبندی ایران به تعهداتش را یادآور شود ولی ای کاش این موضوع بهتر و بیشتر برای افکارعمومی جهان تبیین و تشریح می شد.

۱ نظر
  1. کارشناس سیاسی

    بعنوان رئیس جمهور ملت ایران در سازمان ملل رفته منبر و نصیحت میکند مملکتی که اقتصادش فلج شده و تا خرخره در تحریم است و مردمش فشارهای مظاعف اقتصادی را تحمل میکنند دیگه این مسخره بازیها چیه؟ آقا جون کسی را نمیتوان بزور گفت بیا برو بهشت هر کسی مسئول خودش است تا جائیکه لطمه به افراد جامعه وارد نکند. من میخوام از شما عزیزان سوال کنم همین پوشش خانم مهسا امینی که فیلم آنرا خود نیروی گشت کشتار پخش کرد چه اشکالی داشت؟ دیگه بس کنید این خشونتها را کنار بگذارید. اگرواقعا هنر و توانمندی دارید بدنبال کاهش تورم چرخش اقتصادی کشور و معیشت مردم باشید کارهای متحجرانه طالبانی را کنار بگزارید محبوبیت شما نزد مردم ایران روزبروز کمتر میشود. شعارهای ساختار شکن گواه حرفهایم است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.