وزیر کشور جان‌باختگان اعتراضات اخیر را به ۴ دسته تقسیم کرد

وزیر کشور ابراهیم رئیسی کشته شدگان تجمعات اخیر را به چهار دسته تقسیم کرد و از اعلام امار پس از تجزیه و تحلیل خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، اکوایران نوشت: احمد وحیدی وزیر کشور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری روایت رسمی از آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی ارائه کرد.

او با اشاره به اینکه بعد این واقعه تلخ یک برنامه چند مرحله ای طراحی شد درباره این مراحل گفت: بخش پزشکی، بخش قانونی، تحقیقات محلی، گزارش های دستگاه های محلی از مراحل این بررسی ها بود.

به گفته وحیدی نتیجه مشاهدات عینی، گفت وگو با کسانی که در صحنه بودند، اخذ گزارش از دستگاه های مربوطه و سایر بررسی ها نشان می داد که ضرب و شتمی صورت نگرفت است.

وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی نتیجه بررسی ها از بیمارستان و گزارش پزشکی قانونی وسایر گزارش ها بیانگر این دانست که ضرب و شتمی صورت نگرفته و شکستگی جمجمه در کار نبوده است.

این مطالب ا هم ببینید:

بخش دیگری از سخنان رئیسی درباره  آمار کشته شدگان اغتشاشات اخیر بود که او کشته شدگان را به چهار دسته تقسیم کرد.

بنا بر اظهارات وحیدی گروه اول کشته های گروهک‌های غرب و شمال غرب بوده اند.او گروه دوم را مردم عادی دانست که یا توسط اغتشاش گران کشته شدند یا برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و در این مکان‌ها رها شدند.وحیدی گروه سوم را پلیس و ماموران امنیتی معرفی کرد که در تجمعات کشته شده اند.

وزیر کشور درباره گروه چهارم کشته شدگان گفت: این گروه، افرادی بودند که قصد ورود به مقرهای حساس را داشتند که توسط ماموران در دفاع از مقرهای حساس کشته شدند.که آمار آنها بعد از تجزیه و تحلیل اعلام می شود.

وحیدی درباره محدودیت‌های اینترنتی گفت: این محدودیت ها به جهت کنترل امنیت است و قطعا کسانی که در تجمعات حضور داشتند، شناسایی می‌شوند و کسانی که مواضع غلطی در این ماجرا گرفتند، اکنون با روشن شدن واقعیت ها لازم است مواضع‌شان را اصلاح کنند.

به گفته وزیر کشور به هر حال این اغتشاشات تمام می‌شود ولی کسانی در این امتحان رفوزه شدند و دستگاه قضا با متخلفان برخورد می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.