ممنوعیت صید ترال وارد فاز اجرایی شد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن ممنوعیت صید ترال از امروز خبر داد و گفت: از این پس، هیچ مجوز صید ترالی صادر نخواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، چندی پیش و طبق تصمیم کارگروه ساماندهی صید ترال در فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مقرر شد که صید ترال از امروز(اول آذر ۹۹) به مدت ۲ سال، یعنی تا اول آذر سال ۱۴۰۰ ممنوع شود.

براساس این گزارش، آن طور که سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفته است “در این کارگروه ویژه نمایندگانی از همه نهادهای مرتبط اعم از قوه‌قضائیه، سپاه پاسداران، سازمان شیلات، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات شیلات ایران نیز حضور داشتند که برای توقف صید ترال از ابتدای آذر امسال، اجماع بین نمایندگان این دستگاه‌ها و نهادها صورت گرفت”.

حالا، با گذشت بیش از ۴۵ روز از تصمیم مجلس برای برای ممنوعیت صید ترال، سمیه رفیعی به تازگی در گفت‌وگویی با خبرنگار حوزه محیط زیست عنوان کرده که “از امروز و همزمان با روز جهانی شیلات با نظارت نیروی دریایی سپاه و حمایت همه‌جانبه قوه‌قضائیه، ممنوعیت صید ترال فانوس‌ماهی‌ها به مدت دو سال وارد فاز اجرایی شد و از این پس، هیچ مجوز صید ترالی برای آنها صادر نخواهد شد”.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خودش به همراه تعدادی از نمایندگان استان هرمزگان برای نظارت بر روند اجرای ممنوعیت صید ترال، ادامه داد: روز گذشته زمانی که در میان صیادان سنتی و محلی حاضر شدم، عبارت جالبی را با شادمانی بکاربردند و عنوان کردند که “ما خودمان هستیم و خدا و این دریا، اگر این روزی از دریا قطع شود،کار دیگری بلد نیستیم.

یادآور می‌شود، صید ترال به صیدی گفته می‌شود که در آن با استفاده از توری قیف شکل، آبزیان عمق دریا کف‌روبی می‌شوند؛ اعتراض به این نوع صید به این دلیل است که استفاده از تورهای بزرگ عمقی موجب صید بی‌رویه شده و ذخایر آبی را به خطر می‌اندازد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.