رونمایی از قطار سریع السیر با سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر! +تصاویر

فرانسه از قطار سریع السیر کاملا جدید «ت ژ و ام» TGV M رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد. واگن‌ های مونتاژ شده‌ TGV آینده می‌تواند از درجه یک به درجه دو تبدیل شود، وای فای ۵G و ۲۰٪ بیشتر از قبل صندلی دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، شرکت راه آهن دولتی SNCF فرانسه سفارشی به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو برای ساخت ۱۱۵ دستگاه قطار تندرو TGV M داد که دماغه بلندتر و آیرودینامیکی بیشتری دارد. اولین مجموعه قطار تکمیل‌شده اخیرا در کارگاه آلستوم (Alstom’s La Rochelle) ساخته شده است.

آلستوم گفت TGV M که قطاری با ۱۱ هزار اسب بخار است، بخش‌های جداگانه بی‌سابقه‌ای دارد. کوپه ها به سرعت می‌توانند با تعداد صندلی‌های بیشتر یا کمتر پیکربندی شده و از کوپه درجه یک به درجه دو و بالعکس تبدیل شوند. به‌علاوه قفسه دوچرخه و فضای چمدان را نیز می‌توان به آنها اضافه یا حذف کرد.

تعداد کوپه ها در هر مجموعه نیز با توجه به نیاز بازار قابل تنظیم است. آلستوم گفت این قطار می‌تواند با هفت، هشت یا حداکثر ۹ کوپه و حداکثر ۷۴۰ صندلی در مقایسه با ۶۳۴ صندلی فعلی کار کند.

رونمایی از قطار سریع السیر در فرانسه

 

دسترسی به این قطار سریع السیر جدید بسیار بهبود یافته و TGV M اولین دستگاهی است که با همکاری نزدیک با گروه های کاربری که از ویلچر استفاده می‌کنند طراحی شده است. یک سکوی بالابر چرخشی به استفاده کنندگان ویلچر اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کمک سوار قطار شوند. همچنین یک سیستم صوتی برای مشخص کردن مکان درها وجود دارد که افراد کم بینا را هنگام سوار شدن راهنمایی می‌کند.

تمامی پنجره‌ها بزرگ‌تر شده‌اند تا مسافران دید پانوراما از مناظر داشته باشند و نورپردازی آن با شدت جریان نور طبیعی در داخل منطبق می‌شود. یک بارِ کاملا جدید نیز برای استفاده از غذا و نوشیدنی در این قطار طراحی شده است.

رونمایی از قطار سریع السیر در فرانسه

TGV M برای سیاره زمین هم مناسب‌تر است زیرا ۹۷ درصد از اجزای آن قابل بازیافت هستند و انتشار دی اکسید کربن در نتیجه‌ی کارکرد آن تا ۳۲ درصد کاهش می‌یابد و بخشی از آن به این دلیل است که این قطار قادر است مصرف انرژی خود را با تعداد مسافران تنظیم کند.

آلستوم همچنین توضیح داد که این قطار برای رانندگان نیز محل کار بهتری را فراهمی می‌کند زیرا برای اولین بار خود رانندگان نیز در طراحی کابین مشارکت داشتند. در مجموع ۴ هزار شغل توسط پروژه TGV M ایجاد خواهد شد و گام مهم بعدی مرحله آزمایش پویا با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در جمهوری چک خواهد بود که تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.