آخرین وضعیت جنگ روسیه و اوکراین/ کرملین بعد از همه‌پرسی اعلام پیروزی کرد

دولت‌های مستقر کرملین در چهار منطقه تحت اشغال مسکو در اوکراین پس از انتشار ادعاهایی مبنی بر اینکه اکثریت بی‌سابقه ساکنان در عصر سه‌شنبه به پیوستن به روسیه بله گفتند، همه در همه پرسی اعلام پیروزی کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی که به نظر می‌رسد مذاکرات بیشتر را رد می‌کند، با ویدئویی از کیف به شورای امنیت سازمان ملل گفت که تلاش‌های مسکو برای الحاق خاک اوکراین به این معناست که «هیچ چیزی برای گفتگو با رئیس‌جمهور روسیه (ولادیمیر پوتین) وجود ندارد».

به نقل از شفقنا، دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه به سرعت به پیروزی اعلام شده در همه پرسی با گفتن «به خانه، به روسیه خوش آمدید» در تلگرام پاسخ داد.

رای گیری‌های شتابزده طی پنج روز از جمله سه شنبه برگزار شد.

این مطالب را هم ببینید:

چهار منطقه اشغالی – برخی از آنها تا حدی تحت کنترل روسیه هستند – حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

مقامات روسیه صندوق‌های رای را خانه به خانه می‌بردند، چیزی که هم اوکراین و هم غرب می‌گویند یک تمرین اجباری برای ایجاد یک بهانه قانونی برای روسیه برای الحاق این مناطق است.

رسانه‌های اوکراینی خاطرنشان کردند که ارقام جمعیتی که مقامات مستقر در روسیه ذکر می‌کنند نادرست است زیرا حدود ۸۰ درصد از ساکنان قبل از جنگ یا به عنوان پناهنده اوکراین را ترک کرده اند یا در سایر نقاط کشور آواره داخلی شده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.