آخرین اظهارات رئیسی درباره مذاکرات احیای برجام

ابراهیم رئیسی در رابطه با مذاکرات احیای برجام توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور  در مصاحبه تلویزیونی امشب (چهارشنبه) درباره مذاکرات احیای برجام گفت: ما به توافق خوب و عادلانه کاملاً باور داریم و در دیدار با آقای مکرون این امر را مطرح کردیم که باید تضمین‌هایی به جمهوری اسلامی داده شود تا ما مثل گذشته شاهد بدعهدی نباشیم.

رییس جمهوری یادآور شد: من در این دیدار به آقای مکرون گفتم که چرا با سابقه تاریخی که دارید و این سابقه از آمریکا بسیار بیشتر است از این کشور پیروی می‌کنید؟ که ایشان می‌گفت ما موضع مستقل داریم اما به هرحال به نکاتی در این زمینه اشاره کردیم و همچنین درباره روابط دو کشور و افزایش ابعاد آن نیز اشاره شد.

به نقل از ایسنا، رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در آخرین متنی که برای مذاکرات ارائه کرده بر تضمین اعتمادآور تاکید داشته، اظهار کرد: همچنین بر موضوع پادمان هم اشاره داشته‌ایم تا آژانس انرژی اتمی از مسائل سیاسی فاصله بگیرد که آقای مکرون می‌گفت پادمان برای این بود که بگوید آژانس تحت تأثیر مسائل سیاسی نیست که من در پاسخ موارد متعددی را از نقض این امر به ایشان یادآوری کردم از جمله اینکه بارها گزارش آژانس مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.