توضیح جدید آمریکا درباره خارج شدن از برجام/ مسئولان مرگ مهسا امینی را تحریم می‌کنیم

نماینده آمریکا در امور ایران گفت: نمی‌توان مانع خروج رئیس جمهور آینده آمریکا از توافق با ایران شد.

به گزارش تازه‌نیوز، فارس نوشت: رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اذعان کرد که هیچ تضمینی نمی‌توانند بدهند که رئیس جمهور آینده این کشور از هر توافق احتمالی با ایران خارج نشود.

مالی امروز (جمعه) طی اظهاراتی درباره سرنوشت مذاکرات وین مدعی شد: «مذاکره با کشوری که از گفتگو با ما امتناع می‌ورزد، دشوار است؛ که همه چیز را دشوارتر، زمان‌بر و مستعد سوءتفاهم کرده است. ما آماده گفتگوی مستقیم هستیم ولی آنها نیستند».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره تضمینی که مقامات ایرانی مبنی بر عدم خروج هر رئیس جمهور آینده آمریکا از هر توافقی با تهران می‌خواهند، اذعان کرد: «اگر یک رئیس جمهور آینده در آمریکا بار دیگر بی پروا تصمیم بگیرد که به طور یکجانبه از توافق خارج شود، آنهم در زمانی که توافق موفقیت آمیز بود، هیچ کاری نمی‌توان برای جلوگیری از آن انجام داد».

این مقام آمریکایی در مصاحبه با برنامه رادیویی «ورلد» اظهار داشت: «در حال حاضر به‌نظر نمی‌رسد که ایران تصمیمی برای دستیابی به سلاح اتمی گرفته باشد. این بدان معنا نیست که آنها تا زمانی که در آستانه انجام این کار نباشند برنامه خود را گسترش نمی‌دهند».

مالی در این موضوع همچنین افزود: «اکنون سرنوشت مذاکرات به تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی وابسته است، که ربطی به توافق هسته ای ندارد. درهای ما [برای پذیرش ایران] باز است اگر بخواهند عبور کنند».

این ادعاها در حالی است که پیشتر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی با اشاره به دیدار خود با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده بود که گفتگوها با ایران درخصوص موضوعات پادمانی ازسر گرفته شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا سعی در استفاده از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی دارد، ادعا کرد: «سیاست دولت بایدن تلاش برای دامن زدن به بی‌ثباتی در ایران یا تغییر رژیم نیست، بلکه فقط تلاش می‌کند به باورهای ایالات متحده مبنی بر اینکه مردم حق دارند از آزادی‌های اولیه استفاده کنند، صادق باشد».

نماینده آمریکا در امور ایران اما فقط چند ثانیه بعد پوشش اظهارات ریاکارانه خود را کنار گذاشت و بدون داشتن هیچگونه مدرکی برای تایید ادعای خود، تهدید کرد: «ما نهادهای ایرانی مسئول قتل مهسا امینی را محکوم و تحریم خواهیم کرد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.