گزارش و نتیجه بازی پرسپولیس و تراکتور

پرسپولیس ۰-۱ تراکتور/ اولین باخت قرمز‌ها رقم خورد

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر برابر تراکتور شکست خورد و ضمن رقم زدن نخستین باخت این فصل، فرصت خوبی را برای ایجاد اختلاف با استقلال در صدر جدول از دست داد.

به گزارش تازه‌نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس امروز یکشنبه در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر میزبان تراکتور بود که این مسابقه با نتیجه ۱ بر صفر به سود تراکتور تمام شد.

در این مسابقه که با ۳۰ دقیقه تاخیر و از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، محمد عباس زاده (۷۵) تک گل تراکتور را در این بازی به ثمر رساند تا نخستین باخت پرسپولیس در این فصل رقم بخورد. در این بازی، مهدی ترابی هم در دقایق پایانی یک پنالتی برای پرسپولیس از دست داد.

ثبات پرسپولیس با استراتژی شجاعانه تراکتور

یحیی گل‌محمدی ترکیب تیمش را برای دیدار برابر تراکتور را مشخص کرد. بر همین اساس پرسپولیس امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (۶۰ – وحید امیری)، سروش رفیعی (۶۰ – محمد عمری)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی (۷۸ – مهدی عبدی)، سعید صادقی و یورگن لوکادیا به میدان رفتند. ترکیب اولیه پرسپولیس نشان از ثبات در ترکیب این تیم با توجه به بردهای متوالی هفته‌های گذشته داد اما گل محمدی در نیمه دوم برای کسب امتیاز چاره‌ای جز تغییر در ترکیب پرسپولیس پیدا نکرد.

هم‌چنین قربان بردیف تیمش را برای بازی مقابل پرسپولیس با ترکیب محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سید محمد حسینی، حجت حق‌وردی، رضا اسدی، ریکاردو آلوز، محمد آقاجان‌پور، ابوالفضل رزاق‌پور، گوستاوو، مهدی هاشم‌نژاد (۶۶ – محمد قنبری) و محمد عباس‌زاده به زمین فرستاد تا نشان دهد هیچ تصمیمی برای از دست دادن امتیاز در دیدار با پرسپولیس ندارد. او وقتی دید حملات تاکتیکی تیمش بی ثمر شد تعویض‌هایی را در ترکیب ایجاد کرد و به گل هم رسید.

نیمه اول با چاشنی میانه روی

تنها چند ثانیه پس از شروع بازی، شاگردان قربان بردیف در تراکتور با پاس کاری پشت محوطه جریمه پرسپولیس توانستند اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه علیرضا بیرانوند ایجاد کنند اما هاشم نژاد نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند. خطای علی نعمتی در همان ابتدای مسابقه با تصمیم قاطع بنیادی فر در نشان دادن کارت زرد روبرو شد.

دو تیم که بیشتر سعی داشتند میانه میدان را با حفظ مالکیت توپ از آن خود کنند با پاس‌های کوتاه متوالی برای رسیدن به دروازه حریف برنامه ریزی داشتند اما باز هم این تراکتوری‌ها بودند که در دقیقه ۶ توانستند خطرآفرینی کنند. عکس العمل زیبای بیرانوند روی شوت فنی هاشم نژاد مانع از به ثمر رسیدن گل برای میهمان شد.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس بیشتر از حریف تبریزی توپ را در مناطق مختلف زمین به گردش در آوردند اما تلاش‌های آنها چندان خطر جدی روی دروازه محمدرضا اخباری ایجاد نکرد تا باز هم تراکتوری‌ها باشند که در دقیقه ۴۰ روی ضد حمله بتوانند دروازه پرسپولیس را تهدید کنند ولی خبری از گلزنی نبود تا دو تیم بدون گلزنی به رختکن بروند.

۴۵ دقیقه دوم پرهیاهو برای برد تبریزی

نیمه دوم بازی کاملاً متفاوتی از سوی هر دو تیم رقم خورد. پرسپولیس برای گرفتن کنترل کامل میدان وارد زمین مسابقه شد و با حملات پر تعداد خود قصد داشت موقعیت‌های خطرناکی را یکی پس از دیگری روی دروازه محمدرضا اخباری ایجاد کند. اولین حمله این تیم در ۴۵ دقیقه دوم بازی را سعید صادقی فراهم کرد. در دقیقه ۵۷ نفوذ سعید صادقی و سانتر از جناح راست موقعیت گلزنی را در اختیار دانیال اسماعیلی فر قرار داد اما ضربه بی دقت این بازیکن با واکنش محمدرضا اخباری به کرنر رفت.

در ادامه بازیکنان تراکتور تبریز از ضد حملات خود استفاده کردند تا بتوانند روی ضعف فاصله فراوان بین خطوط میانی و دفاع میزبان استفاده کرده و موقعیت سازی کند. میهمان تبریزی در دقیقه ۶۳ روی رفت و آمد توپ تیر دروازه علیرضا بیرانوند را به لرزه در آورد. شوت محمد عباسزاده به تیرک دروازه سرخپوشان اصابت کرد که برپشت این توپ باعث جنجال بین بازیکنان دو تیم شد. هادی محمدی مدافع تراکتور معتقدد به گل شدن این توپ داشت که با درگیری لفظی بیرانوند روبرو شد. بنیادی فر هم چاره‌ای جز نشان دادن کارت زرد به هر دو بازیکن نداشت.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس توانستند روی فرار یورگن لوکادیا در دقیقه ۷۰ لرزه به تیرک خود را پاسخ دهند. شوت فنی مهاجم هلندی باعث شد تا این بار تیرک دروازه تراکتور به لرزه در بیاید.

بازی پر هیجان دو تیم ادامه داشت تا اینکه محمد عباس زاده روی غفلت مدافعان میانی پرسپولیس توانست با بیرانوند در دقیقه ۷۵ تک به تک شده و گل بازی را به ثمر برساند.

در ادامه گل محمدی برای بازگرداندن نتیجه دست به تعویض زد. ورود مهدی عبدی باعث شد تا این بازیکن پنالتی مشکوکی را در دقیقه ۸۴ برای تیمش بگیرد که با اعتراض گسترده بازیکنان تراکتور همراه بود اما هدی ترابی نیز از این فرصت نتوانست استفاده کند. اخباری به خوبی توانست ضربه آمارتور این بازیکن را دریافت کند و تراکتور را به سه امتیاز مهم برساند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.