تغییر سهمیه در قرعه‌کشی خودرو‌ سامانه یکپارچه

یک نماینده مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تخصیص ۲۰ درصدی خودروهای قرعه‌کشی برای ناوگان خودروهای فرسوده خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، روح‌الله ایزدخواه در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بررسی جزئیات لایحه دوفوریتی اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو بود که کلیات این لایحه پیش از این تصویب شده بود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در این لایحه دولت درخواست کرده بود که در صورت نبود گواهی اسقاط، متقاضیان یک درصد از قیمت خودروی صفر را به صندوقی واریز کنند که پس از بررسی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مقرر شد، در صورت نبود گواهی اسقاط ۱.۵ درصد از قیمت خودروی صفر به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته واریز شود.

به نقل از فارس، وی اضافه کرد: با مصوبه امروز کمیسیون صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اسقاط خودرو شد، همچنین در این مصوبه اولویت اسقاط به خودروهای عمومی و موتورسیکلت‌ها داده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون، مقرر شد ۲۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کند، این در حالی است که در قانون بودجه ۱۰درصد خودروهای قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد، بنابراین مصوبه مذکور مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.