اتفاق عجیب: زاهدی‌وفا تنها چند دقیقه وزیر شد!

با اعتراض نمایندگان مجلس، زاهدی وفا از مجلس رای اعتماد نگرفت!

به گزارش تازه نیوز، بعد از آنکه از سوی رسانه‌های رسمی اعلام شد زاهدی وفا، برای تصدی وزارت رفاه از مجلس با یک نصاب مرزی رای اعتماد گرفته است و خبر آن منتشر شد، اعتراض نمایندگان به شمارش آرا، خبرساز شد. در واقع خبر اولیه، قبل از شمارش کامل و بازشماری آرا منتشر شده بود.

دقایقی بعد از انتشار خبر اولیه، خبرگزاری دولت اعلام کرد که با توجه به اعتراض نمایندگان مجلس و بازشماری آرای نمایندگان، با اختلاف یک رای، زاهدی وفا، رای اعتماد نگرفت!

ایرنا در لید جدید خبر اولش نوشت: نمایندگان به رغم موافقت کمیسیون های تخصصی بهداشت و درمان، اموزش و تحقیقات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد به زاهدی وفا و تایید صلاحیت‌های علمی، برنامه ها و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی به وی رای اعتماد ندادند.

بر اساس رای گیری انجام شده، زاهدی وفا با  ۱۳۶ رای موافق،  ۱۲۵ رای مخالف، ۹ رای ممتنع از مجموع  ۲۷۲ آرای اخذ شده نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بدست آورد.

این اتفاق عجیب در حالی رخ داد که پیامک گسترده رای اعتماد وزیر، برای مردم و اهالی رسانه ارسال شده بود و چند دقیقه بعد، خبر اصلاحی مبنی برای رای نیاوردن زاهدی وفا، دوباره پیامک شد. یعنی او برای چند دقیقه وزیر کار دولت سیزدهم شد و بلافاصله از صندلی وزارت خداحافظی کرد! حالا باید منتظر ماند تا رئیس جمهور برای یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور که چندماهی است وزیر ندارد، سرپرست جدید و بدنبال آن، وزیر پیشنهادی جدید به مجلس معرفی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.