بزرگترین لیوان چای دنیا در عربستان! +عکس

سه روز پیش که مخزنی فلزی تحت عنوان بزرگ‌ترین لیوان چای دنیا در عربستان سعودی رونمایی شد.

به گزارش تازه‌نیوز، ماجرا این‌گونه است که سه روز پیش با حمایت «سازمان سرگرمی عربستان سعودی» و با صرف چند میلیارد ریال سعودی بزرگ‌ترین لیوان چای در یک پارک در عربستان رونمایی شد. اما کاربران سعودی آن را بشدت مورد انتقاد قرار دادند.  کسانی که در هنگام رونمایی در حال توضیح این ماجرا بودند، و ویدئو آن منتشر شده، می‌گویند، این لیوان شش هزار لیتر گنجایش دارد. روی لیوان هم عبارت «چشم انداز ۲۰۳۰»، محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی هم حک شده است و همین سبب تمسخر بیشتر کاربران شده است.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، عربستان و امارات در حوزه سیاسی، نظامی و اقتصادی در منطقه با هم رقابت سختی دارند و گاهی این رقابت مثلا در یمن، خصمانه هم می‌شود، اما ظاهرا در رونمایی اموری مثل بزرگترین لیوان چای هم در رقابت هستند، زیرا گوینده مراسم افتتاح که می‌گوید نماینده گینس هم در اینجاست و می‌تواند این لیوان را اکنون مشاهده کند، بیان می‌کند که تا الان بزرگترین لیوان چای دنیا در امارات بود و از امروز در عربستان است!

عبدالحکیم بن عبدالعزیز الدخیّل پسر معاون وزیر دارایی اسبق عربستان در توئیترش نوشت: «مژده به مردم شریف، یکی از دستاورد‌های چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ بزرگترین فنجان چای در جهان افتتاح شد و مردم در فقر و بیکاری هستند. کاربری یمنی به نام «اولو بأس شدید» نوشت: کشور‌های دیگر به صنعت‌های بزرگی مثل صنعت هسته‌ای، موشک‌های بالستیک افتخار می‌کنند.

«نجیب النجیب» کاربر سعودی نوشت: تمام شد؛ عربستان وارد باشگاه بزرگان شد. ترکی الشهلوب فعال مشهور در توییتر عربی نوشت: بعد از بزرگ‌ترین سرسره در دنیا، بزرگترین ماسک و بزرگترین شلوار؛ عربستان سعودی این بار با بزرگ‌ترین لیوان چای در دنیا وارد کتاب گینس شد.  در ماه می‌ سال ۲۰۱۵ نیز عربستان سعودی در شهر جازان بزرگترین لیوان آب انبه را در پایان جشنواره دهم انبه ارائه کرده و در کتاب گینس ثبت کرده بود. همچنین در اکتبر ۲۰۲۰ عربستان واحه احساء را به عنوان بزرگترین واحه در دنیا در گینس ثبت کرده بود. واحه منطقه طبیعی سرسبزی محصور در صحراست که عموما به مرو زمان گِرد یک چاه یا چشمه پدید می‌آید.

بزرگترین لیوان چای دنیا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.