این سیارات احتمالا قابل سکونت هستند!

دانشمندان به جزئیاتی جدید از سیارات فراخورشیدی شبیه به زمین دست یافته اند.

به گزارش تازه‌نیوز، ستاره شناسان سیاراتی را کشف کرده اند که به دور ستارگان خارج از منظومه شمسی می‌چرخند و به آن‌ها سیارات فراخورشیدی گفته می‌شود. اما در تابستان ۲۰۲۲، تیم‌هایی که بر روی ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی ناسا کار می‌کردند، چند سیاره جذاب را در مناطق قابل سکونت ستارگان مادر یافتند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از سیاره‌ها ۳۰ درصد بزرگتر از زمین است و در کمتر از سه روز به دور ستاره خود می‌چرخد ​​و دیگری ۷۰ درصد بزرگتر از زمین است و ممکن است میزبان اقیانوسی عمیق باشد و این دو سیاره فراخورشیدی سیاره‌هایی با جرم بیشتر از زمین، اما کوچکتر از غول‌های یخی مانند اورانوس و نپتون هستند.

زمین هنوز تنها مکان در جهان هستی است که دانشمندان می‌دانند خانه حیات است و ممکن است منطقی به نظر برسد که جستجوی حیات را بر روی سیارات مشابه زمین متمرکز کنیم. تحقیقات نشان داده است که بهترین شانس اخترشناسان برای یافتن حیات در سیاره‌ای دیگر احتمالاً در یک ابرزمین باشد، مشابه آن چیزی که اخیراً کشف شده است.

همچنین، بر اساس پیش‌بینی‌های کنونی، حدود یک سوم سیارات فراخورشیدی ابرزمین‌ها هستند، که آن‌ها را به رایج‌ترین نوع سیاره فراخورشیدی در راه شیری تبدیل می‌کند و شاید نزدیک‌ترین آن‌ها تنها ۶ سال نوری از زمین فاصله داشته باشد. دلیل دیگر اینکه ابر زمین‌ها اهداف ایده آلی برای جستجوی حیات هستند اینکه تشخیص و مطالعه آن‌ها بسیار آسان‌تر از سیاراتی به اندازه زمین است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.