فروش ۸ میلیون یورویی یک گلدان معمولی!

یک گلدان معمولی در رقابت تنگاتنگ میلیون‌ها یورو فروخته شد.

به گزارش تازه‌نیوز، یک گلدان معمولی ساخته‌شده در چین به دلیل اینکه خریداران متقاعد شده بودند این گلدان یک اثر تاریخی نادر قرن هجدهمی است، در نهایت به قیمت حدود ۸ میلیون یورو فروخته شد، این درحالی است که کارشناسان ارزش آن را فقط ۲،۰۰۰ یورو تعیین کرده بودند. این گلدان در حراجی «Osenat» واقع در «فونتن‌بلو» یک کمون در نزدیکی پاریس ارائه شده بود و درنهایت چهار هزار بار بیشتر از ارزش تخمینی یعنی به قیمت ۷.۷ میلیون یورو فروخته شد.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، گلدان سفید جنس چینی که به طراحی‌های آبی و تصویر اژد‌ها منقش است، توسط زنی ساکن در فرانسه که آن را از مادرش به ارث برده بود به حراجی ارائه شده بود. این زن به مسئولان حراجی گفته بود که این گلدان در ابتدا به مادربزرگش تعلق داشته است. خریدار جدید و ناشناس این اثر یکی از ۳۰ نفری بود که برای خرید این گلدان در حراجی رقابت کرد.

نکته قابل‌توجه درباره فروش این گلدان این است که مسئولان حراجی «Osenat» این گلدان را به عنوان یک گلدان جنس چینی کاملا معمولی متعلق به قرن بیستم توصیف کرده‌اند. با این حال گروه بزرگی از علاقه‌مندان به ظروف چینی معتقدند مسوولان این حراجی به از ارزش شیئی که در اختیار داشتند مطلع نبودند.

البته این نخستین‌باری نیست که گلدانی با چنین ویژگی‌های ظاهری مشابه در یک حراجی به قیمت میلیونی فروخته شده است. در سال ۲۰۱۸، یک گلدان در حراجی کریستیز به قیمت ۱۴ میلیون دلار فروخته شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.