آمار مصدومان زلزله خوی به ۲۸۰ نفر رسید؛ خسارت شدید به منازل مسکونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی ۲۸۰ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش تازه‌نیوز، امیرعباس جعفری با اشاره به زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در خوی و بیش از ۲۴ پس لرزه افزود: این زمین لرزه در ساعت ۳:۵۱:۲۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که تیم های ارزیاب و امدادی بلافاصله در محل حضور یافتند و کلیه دستگاههای خدمات رسان در حال اماده باش در آمدند.  وی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ترکهایی در برخی واحدهای مسکونی روستایی گزارش شده است، افزود: خوشبختانه از این زمین لرزه تلفات جانی گزارش نشده است.

جعفری گفت: در پی زمین لرزه خوی ۲۸۰ نفر مصدوم شدند که ۲۱۰ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۷۰ نفر بستری شدند که خوشبختانه وضع عمومی انها خوب است.  مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: میزان خسارات مالی این زمین لرزه در دست بررسی است.

همچنین

به نقل از ایسنا، اسماعیل سالم خویی دبیر ستاد بحران شهرستان خوی گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته است اما خسارت زیادی به منازل مسکونی زده است. سالم خویی افزود : در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری متاسفانه دو باب خانه مسکونی بصورت کامل تخریب شده است.

وی از وارد شدن خساراتی به برخی از منازل مسکونی و تجاری خبرداد و افزود : این زمین لرزه موجب ترک خوردگی دیوار برخی منازل در نقاط مختلف شهرستان خوی شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.