واکنش ظریف به رخدادهای اخیر در کشور: مردم را نمی‌توان با خشونت حفظ کرد

جواد ظریف در مورد اعتراضات اخیر در کشور واکنش نشان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران با اشاره به رخدادهای اخیر در کشور گفت: اگر فکر کنیم که می‌توانیم مردم را نادیده بگیریم حتما مسیر اشتباهی می‌رویم. تصور اینکه بتوان مردم را با خشونت حفظ کرد اشتباه است.

به نقل از انصاف‌نیوز، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت اول حسن روحانی نیز در این باره گفت: علت بروز این مشکلات را باید در نظام تدبیر خودمان جستجو کنیم. ما یک نظام تدبیر شایسته نداریم.

متن بخش‌هایی از اظهارات آقایان ظریف و طیب‌نیا که در ویدئوی منتشر شده از سوی سایت دانشگاه تهران از جلسه‌ای به میزبانی «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» با حضور نزدیک ۹۰ نفر از اساتید این دانشگاه از رشته‌ها، تخصص‌ها و گرایش‌های فکری مختلف آمده است را در ادامه می‌خوانید.

این مطالب را هم ببینید:

جواد ظریف:

«ما از یک‌طرف زیر بار زور نمی‌رویم و مردمی داریم که در برابر حرف نادرست مقاومت می‌کنند. این بزرگترین عامل بازدارندگی است.

اگر فکر کنیم که می‌توانیم مردم را نادیده بگیریم حتما مسیر اشتباهی می‌رویم.

تصور اینکه بتوان مردم را با خشونت حفظ کرد تصور [اشتباهی] است که خداوند به پیغمبر می‌فرماید تو هم نمی‌توانی این کار را کنی»

علی طیب‌نیا:

«از کسی که آینده‌ی روشنی ندارد و چیزی برای از دست دادن ندارد شما جز این انتظاری نباید داشته باشید. عجیب نیست که بیشتر [معترضان] نسل جوان هستند. جوانانی که احتمالاً تصویر روشنی از آینده‌ی خودشان نمی‌توانند درک کنند.

علت بروز این مشکلات را باید در نظام تدبیر خودمان جستجو کنیم.

ما یک نظام تدبیر شایسته در حوزه‌ی سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل اقتصادی متاسفانه نداریم»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.