کره شمالی برای آزمایش سلاح هسته‌ای آماده می‌شود!

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش سلاح هسته ای است.

به گزارش تازه‌نیوز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی آماده شدن کره شمالی برای آزمایش سلاح هسته‌ای شد.

به نقل از مهر، بر اساس این گزارش، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون مدعی شد که پیونگ یانگ احتمالاً در حال آماده سازی برای آزمایش هسته‌ای جدید است.

وی در عین حال این اقدام کره شمالی را اقدامی تنش آفرین علیه امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی خواند.

این در حالی است که آمریکا روز سه شنبه درخواست برگزاری نشست شورای امنیت برای روز چهارشنبه به منظور بررسی پرتاب موشک بالستیک کره شمالی را ارائه کرد.

این مطالب را هم ببینید:

به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی در این خصوص گفت که پس از شلیک موشک بالستیک پیونگ یانگ بر فراز ژاپن برای اولین بار در ۵ سال گذشته، ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل خواهد خواست تا فردا چهارشنبه در مورد کره شمالی به صورت علنی جلسه‌ای برگزار کند.

بامداد روز سه‌شنبه، گارد ساحلی ژاپن گزارش داد، موشک بالستیک کره شمالی که بر فراز ژاپن به سمت اقیانوس آرام پرتاب شد، در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

محل سقوط این موشک‌ها به صورت دقیق اعلام نشده، اما گارد ساحلی ژاپن از کشتی‌های حاضر در منطقه خواست به زباله‌های موشک‌های کره شمالی نزدیک نشوند و در صورت یافتن چنین زباله هایی فوراً با مقامات تماس بگیرند.

خبرگزاری یونهاپ هم بامداد چهارشنبه از اقدام ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در شلیک موشک به سمت دریای ژاپن خبر داد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره جنوبی و ایالات متحده ۴ فروند موشک را به سمت دریای ژاپن شلیک کردند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که این کشور و آمریکا به منظور نشان دادن توان مشترک خود برای هدف قرار دادن اهداف فرضی ۴ موشک را شلیک کردند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی افزود که شلیک این موشک‌ها در واکنش به اقدام کره شمالی در شلیک یک فروند موشک بالستیک طی بامداد سه شنبه صورت گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.