باقری: منفعت یکجانبه‌گرایان در استمرار ناامنی در جهان است

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نخستین دور از رایزنی های سیاسی ایران و صربستان تاکید کرد: منفعت یکجانبه گرایی در استمرار بی‌ثباتی و ناامنی در نقاط مختلف جهان است.

به گزارش تازه‌نیوز، نخستین دور از رایزنی های سیاسی بین ایران و صربستان با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان و «نمانیا استاروویچ » قائم مقام وزیرخارجه صربستان در تاریخ ۱۴ مهر در محل وزارت امور خارجه صربستان برگزار شد

به نقل از ایسنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این دور از رایزنی ها، بر تداوم اینگونه نشست ها تاکید کرد  و از همتای خود برای سفر به ایران دعوت بعمل آورد.

قائم مقام وزیرخارجه صربستان نیز ضمن استقبال از این دعوت، اظهار امیدواری کرد  که برای ادامه رایزنی ها در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه مشترک ایران و صربستان نسبت به بسیاری از مسایل بین‌المللی تصریح کرد: استمرار بی‌ثباتی در غرب آسیا و گسترش دامنه آن حتی تا اروپا حاکی از آن است که یا نظم جهانی مبتنی بر یکجانبه گرایی از برقراری ثبات پایدار ناتوان است و یا منفعت یکجانبه گرایان در استمرار ناامنی و بی‌ثباتی در نقاط مختلف جهان است. بر این اساس چنانچه بشریت بخواهد روی صلح و آرامش را ببیند، باید چندجانبه گرایی را جایگزین یکجانبه گرایی کرد.

این مطالب را هم ببینید:

باقری اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه روابط سیاسی بین دو کشور در عالی ترین سطح قرار دارد، روابط اقتصادی نیز متناسب با روابط سیاسی توسعه یابد لذا اقتضائات ایجاب می کند که به تلاش های خود در این زمینه به طور روزافزون ادامه دهیم.

وی تاکید کرد در زمینه گردشگری ظرفیت های خوبی وجود دارد که باید تلاش های ویژه ای برای تسهیل همکاری ها و توسعه روابط در این زمینه انجام پذیرد.

قائم مقام وزیرخارجه صربستان در این نشست، ضمن اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، عنوان کرد  که طرفین همواره بر توسعه همه جانبه روابط تاکید نموده اند.

وی افزود: تعامل روزافزون بین وزارتخانه های امورخارجه دو کشور نشان از اهتمام طرفین به تحقق اهداف تعیین شده از سوی روسای جمهور داشته و این مساله به تعمیق روابط دو کشور کمک کرده است.

قائم مقام وزیر خارجه صربستان علاقمندی جامعه تجاری صربستان برای همکاری با شرکای ایرانی خود را خاطر نشان ساخت.

در ادامه طرفین بر تسریع در شروع مذاکرات امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین دو کشور تاکید نمودند و همچنین برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور را در ارتقاء سطح روابط اقتصادی تاثیرگذار دانستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.