استقبال ویژه صداوسیما از حمله مالک تلگرام به واتس‌اپ/ کاربران تلگرام باز هم بیش‌تر می‌شوند؟

هنوز هیچ‌یک از پیام‌رسان‌های داخلی حتی فاصله‌ای قابل رقابت و مزیتی برای برتری در دانلود نسبت به تلگرام ندارند و این اتفاق می‌تواند همچنان بر میزان کاربران تلگرام بیافزاید!

به گزارش تازه‌نیوز، حملات بی‌سابقه پاول دوروف مالک تلگرام به واتس‌اپ یکی از اخبار پربازتاب رسانه‌های ایرانی بود که معاونت سیاسی در بخش‌های خبری هم به آن پرداخت و برایش بسته خبری ویژه تولید کرد.

در همین ارتباط: درخواست عجیب مالک تلگرام از کاربران واتس‌اپ!

شاید این جدی‌ترین حمله مالک روس‌تبار تلگرام به اپلیکیشن رقیب یعنی واتس‌اپ بود. او تاکید کرد که سال‌هاست واتس‌اپ خود را آپدیت می‌کند اما حفره‌های امنیتی بسیاری دارد که سبب می‌شود به سرعت اطلاعات شما به سرقت برود. «من این حرف را بیش از ده سال است که می‌گویم و جف بزوس هم از سال ۲۰۲۰ به گفته‌هایم پی برد. همین حالا این ابزار جاسوسی را از روی گوشی‌های‌تان پاک کنید، مهم نیست چه پیام‌رسانی نصب می‌کنید!»

به نقل از خبرآنلاین، این جمله در شرایطی که واتس‌اپ در ایران با حکم مراجع امنیتی به دلیل این‌که در حوادث تلخ اخیر نقش داشته از نزدیک به ۳ هفته قبل فیلتر شده و حالا بسیاری از طرفداران طرح صیانت و البته بسیاری از منتقدان فضای مجازی رهاشده اصرار داردند این پلتفرم‌های فیلترشده فیلترینگ‌شان دائمی شود، صداوسیما و بسیاری از رسانه‌ها این خبر را پوشش پررنگ دادند؛ این‌که مهر تاییدی کارشناسی زده شده بر یک تصمیم دارای منتقدان بسیار!

این نگاه به خبر البته به دلایل فنی، طرفداران بسیاری دارد و واتس‌اپ نسبت به رقبای پرکاربر خود ضعیف‌ترین سیستم امنیتی را دارد اما مشکل اقلا برای طرفداران فیلترینگ دائمی واتس‌اپ، افزایش چشمگیر مخاطبان تلگرام است. اپلیکیشنی که قابلیت‌های امنیتی بسیاری دارد و در اتفاقات سال ۸۸ فیلتر شد اما همچنان با ۴۵میلیون کاربر، پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان نزد ایرانی‌هاست. البته این میزان به رغم فیلترینگ است و با وجود سخت‌ترین فیلترینگ اعمال‌شده تاکنون، باز هم تلگرام در روزهای اخیر مرجع اصلی ارتباطی در ایران بوده و توانسته حتی به سادگی اینترنت ملی را هم با سرورهای مجازی دور بزند!

این مطالب را هم ببینید:

اگرچه در روزهای اخیر به رغم همه هزینه‌های فیلترینگ و محدودسازی، وزارت ارتباطات از ادامه این طرح تا زمان اعلام شورای امنیت کشور سخن گفته و بر راه‌اندازی سیکل بهره‌جویی از شبکه پیام‌رسان‌های دولتی خبر داده است، اما وزیر ارتباطات قابلیت‌های فعلی شبکه ملی را ۵۰ درصد اعلام کرده و گفته تا پایان سال احتمالا به ۶۰ درصد خواهیم رسید.

در این شرایط و درحالی که زندگی مردم به این شبکه‌های ارتباط مجازی گره خورده، هنوز هیچ‌یک از پیام‌رسان‌های داخلی حتی فاصله‌ای معنادار و قابل رقابت و مزیتی برای برتری در دانلود نسبت به تلگرام ندارند و این اتفاق می‌تواند همچنان بر میزان کاربران تلگرام بیافزاید!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.