آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد

در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، دولت آمریکا روز جمعه به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد. واشنگتن مدعی است اشخاص و نهادهایی که تحت این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند به برنامه تلسلیحاتی کره شمالی و ارتش این کشور کمک کرده‌اند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ شخص و ۳ شرکت به فهرست تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ‌یانگ اضافه شده‌اند.

به نقل از مهر، بنا بر این اعلامیه، شرکت «کوِک کی سِنگ» مستقر در سنگاپور، شرکت «چن شیه هوان» مستقر در تایوان و شرکت «نیو اسشترن شیپینگ» در جزایر مارشال در فهرست جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی قرار دارند.

کره شمالی در پی رزمایش مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه در پاسخ به این اقدام، روز پنجشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.

این موشک ششمین پرتاب در ۱۲ روز گذشته و اولین پرتاب از زمان شلیک موشک میان برد کره شمالی (IRBM) بر فراز ژاپن در روز سه شنبه بود. این پرتاب حدود یک ساعت پس از آن انجام شد که پیونگ یانگ، آمریکا را به دلیل پیگیری در شورای امنیت سازمان ملل برای «اقدامات علیه کره شمالی» مورد انتقاد قرار داد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه کره شمالی منتشر کرد، از واشنگتن به دلیل جابجایی یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره به شدت انتقاد شده و گفته شده که حضور نظامیان امریکایی در منطقه تهدید جدی برای ثبات وضعیت است. روز چهارشنبه نیز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی آماده شدن کره شمالی برای آزمایش سلاح هسته‌ای شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.