تحریم‌های جدید کانادا علیه ۱۰هزار نفر از اعضای سپاه!

کانادا از تحریم‌هایی علیه ایران مبنی بر جلوگیری از ورود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه به این کشور خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، باشگاه خبرنگاران نوشت: جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در ادعاهایی بی‌اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «سازمان تروریستی» خواند و اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته از ورود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه به این کشور جلوگیری کند.

دولت کانادا مدعی شده است که تراکنش‌های مالی با ایران مرتبط با سپاه پاسداران و نیرو‌های نیابتی این کشور محدود می‌شوند.

بنا به ادعای کانادا فهرست تحریم‌ها علیه مقامات ایرانی به دلیل مقابله با اغتشاشات گسترش می‌یابد.

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرده که ۷۶ میلیون دلار بودجه برای تقویت توانایی کشورش برای اجرای این تحریم علیه کشورمان اختصاص داده است.

«کریستیا فریلند» معاون ترودو در مورد این تحریم‌ها گفت: «امروز ما با فهرست کردن سپاه پاسداران ذیل IPRA (قانون محافظت از پناهندگان و مهاجران) و در واقع با فهرست کردن سران ایران این واقعیت‌ها را رسماً به رسمیت می‌شناسیم و مطابق آن‌ها اقدام می‌کنیم.»

روز گذشته اما وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه ادعاهای مداخله‌جویانه، با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از تحریم‌های جدید علیه وزیر کشور و وزیر ارتباطات ایران خبر داد.

دولت کانادا پیش‌تر نیز در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد که شماری از افراد و نهادهای ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا (روز دوشنبه ۴ مهرماه) مدعی شد که این کشور ده‌ها تحریم مرتبط با ایران را علیه افراد و نهاد‌ها از جمله پلیس امنیت اخلاقی اعمال خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.