وعده وزیر ارتباطات درباره کسب و کارهای اینترنتی/ رفع فیلتر اینستاگرام منتفی شد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه و تدوین بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، در پی محدودیت‌هایی که در خصوص اینترنت ایجاد شده بود، بسیاری از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کردند، دچار مشکل شدند.

عیسی زارع‌پور،  وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح سایت مرکز کنترل، عملیات و بهره‌برداری از ماهوارهای سنجشی ایران به نام «خیام» در جمع خبرنگاران  درباره جبران خسارت وارده به کسب و کارها، اظهار کرد: تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص ایجاد شده است.

وی افزود: ما یک برنامه برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آنها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات در خصوص اخباری که در مورد برخی کسب و کار از جمله دیجی‌کالا منتشر شده است، نیز گفت: این مسائل را باید حل کنیم.

زارع‌پور همچنین در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، اعلام کرد: در شرایط عادی برای فیلترینگ اینستاگرام برنامه‌ای نداشتیم، ولی با توجه به اینکه این پلتفرم‌ها به قواعد پایبند نبودند، تصمیم‌گیری با مراجع دیصلاح است و در سیاست‌ها تجدیدنظر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.