نادیده گرفتن احساسات منفی افراد باعث خشم می‌شود

یک روان شناس گفت : نادیده گرفتن احساسات منفی افراد و سرکوب آن به طور مستمر شاید در کوتاه مدت باعث آزار روانی افراد نشود اما در بلندمدت باعث ایجاد خشم‌ و بیماری‌های روان تنی در آنها می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، مریم ابراهیمی با اشاره به عواقب نادیده گرفتن خشم افراد در جامعه گفت: در روانشناسی هیجانات و احساسات ما کارکرد دارند و بی جهت در وجود ما قرار داده نشدند و پشت هر هیجان پیامی نهفته است و هیجانات ما مثل یک نشان عمل می کنند.مثلا هیجان شادی، نشانه رضایت فرد است و هیجان غم و نفرت و افسردگی زمانی در وجود یک فرد شعله ور می شود که حرف‌ها و نیازهای او دیده و شنیده نشود و در طول روز احساس ناکامی، تبعیض و ناامیدی را تجربه کند.

به نقل از ایلنا، ابراهیمی گفت: وقتی فردی دچار هیجانات منفی می شود دیگران باید وجود این هیجانات منفی را در او به رسمیت بشناسند و آن را انکار نکنند. خود فرد نیز باید به پیام پشت هیجانات منفی‌اش گوش کند و رفتارهای خود را بررسی کند که چرا دچار این احساس شده و برای اصلاح آن اقدام کند.
وی افزود: پژوهش ها ثابت کرده که سرکوبی و نادیده گرفتن مکرر و مداوم احساسات منفی شاید در کوتاه مدت باعث بهتر شدن حال فرد شود؛ اما در بلندمدت باعث خشم های انفجاری بیشتر و بیماری های روان تنی می شود که علت جسمانی نداشته و ریشه در اعصاب و روان فرد دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.