بحران پناهجویی در آمریکا؛ اعلام وضعیت فوق‌العاده در نیویورک!

ورود هزاران پناهجو از مرزهای جنوبی آمریکا باعث شده که “اریک آدامز”، شهردار نیویورک وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش تازه‌نیوز، شهردار نیویورک می‌گوید: وضعیت کنونی نیویورک به‌ گونه‌ای‌ است که بیش از حد ظرفیتِ این شهر، پناهجویان شامل خانواده‌ها و خردسالان، وارد آن می‌شوند.  آدامز همچنین هشدار داده که شهر، توان تأمین نیازهای این همه پناهجو را ندارد.

به نقل از ایسنا، او می‌گوید: نیویورک در “لبه پرتگاه” قرار دارد. ما به کمک نیاز داریم و آن را همین الان می‌خواهیم.آدامز گوشزد کرده که هر روز بین پنج تا شش دستگاه اتوبوس حامل پناهجو وارد نیویورک می‌شود و تنها در روز پنج‌شنبه گذشته ۹ اتوبوس، پناهجویان را به این شهر آورده‌اند. وی تاکید کرده است که نیویورک ۴۲ سکونت‌گاه جدید که اغلب آن‌ها مربوط به هتل‌ها هستند را برای پناهجویان در نظر گرفته با این همه این تعداد نیز برای پناه دادن به آن‌ها کافی نیست.

از بهار سال جاری ورود مهاجران با اتوبوس به نیویورک ادامه دارد که سازمان‌دهی و تأمین مالی این کار در مواردی از سوی فرمانداران جمهوری‌خواهِ تگزاس و آریزونا انجام شده است. بنابر گزارش دویچه‌وله، برخی احتمال می‌دهند که جمهوری‌خواهان تلاش دارند با این اقدام، دولت فعلی را وادار کنند تا سیاست‌های پناهندگی خود را تغییر دهد.

تلاش فرمانداران تگزاس و آریزونا برای انتقال پناهجویان از مناطق مرزی به شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها مانند واشنگتن، نیویورک و شیکاگو باعث شده که چند هفته پیش در کلانشهر واشنگتن نیز وضعیت اضطراری اعلام شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.