پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۸ مهر

شاخص کل بورس در دومین روز کاری هفته با مدار نزولی در آستانه ترک کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. معاملات بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس امروز همانند هفته گذشته روند نزولی داشت. بورس امروز افت بیش از ۱۱ هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص با افت ۱۱ هزار و ۶۴۴ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و به محدوده ۳۷۶ هزار واحدی رسید.

شاخص کل بورس در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. اگر شاخص کل بورس تغییر کانال دهد وضعیت وخیم‌تر خواهد شد و به نوعی سهامداران و نقدینگی در بازار باقی نمی‌ماند. اغلب سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که در روند نزولی بازار به هر طریقی از سهم خود خارج شوند، یعنی دیگر برای سهامداران مهم نیست که روی سرمایه خود زیان کرده‌اند و سعی در خروج از بازار سرمایه دارند.

بر اساس وعده‌ها و حمایت‌ها قرار بود، بورس در دولت سیزدهم روند صعودی به خود بگیرد. اما اینگونه نبود و از ابتدای سال شاهد تغییر کانال شاخص کل بورس هستیم. با تغییر شاخص کل برای دومین بار در سال ۱۴۰۱ تغییر کانال دهد روند نزولی و رکودی بازار سرمایه ماه‌ها باقی خواهند ماند. پس از این موضوع دیگر نقدینگی و اعتماد در بورس نمی‌ماند و سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری بورسی نمی‌آیند.

قرار بود دولت سیزدهم از بورس حمایت کند حتی روز گذشته وزیر اقتصاد وعده حمایت بلند مدت از بورس را داد. اما در کوتاه مدت و در عرض یک روز دیدیم که شاخص کل افت بیش از ۱۱ هزار واحدی را ثبت کرد و در آستانه تغییر کانال قرار گرفت. مگر مسولان وعده حمایت نداده بودند پس چرا همچنان بورس روی مدار نزول قرار دارد؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.