۵۵ درصد از برنامه‌های اندروید اطلاعات کاربر را می‌دزدند!

یک مطالعه تکان دهنده نشان داده است که ۵۵ درصد از برنامه‌های اندروید اطلاعات شما را می‌دزدند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک مطالعه جدید توسط محققان Incogni نشان می‌دهد که برنامه‌های گوشی‌های هوشمند موجود در فروشگاه Google Play داده‌های کاربران را در اندروید جمع آوری و به اشتراک می‌گذارند. محققان شرکت Incogni در حین مطالعه در بخش امنیت داده‌های Google Play دریافته اند که ۵۵.۲ درصد از برنامه‌ها، داده‌های کاربران را به اشتراک می‌گذارند و میزان داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط برنامه‌های رایگان به طور متوسط ​​۷ برابر داده‌های مقایسه شده با همتایان پولی آن ها است.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، این مطالعه نشان داده است که برنامه‌های کاربردی محبوب با نرخی بیش از ۶.۱۵ برابر نسبت به برنامه‌های کمتر رایج، داده‌های کاربران را جمع‌آوری و به اشتراک می‌گذارند و به نظر می‌رسد که تفاوت فاحش بین درصد اشتراک‌گذاری داده‌ها برای برنامه‌های پولی و رایگان، این باور غالب را تایید می‌کند که مصرف کنندگان داده‌های خود را برای خدمات ارائه شده توسط برنامه‌های کاربردی رایگان بدون هزینه پرداخت می‌کنند. این نوع برنامه ها درآمد خود را از اشتراک گذاری داده‌های کاربران به دست می‌آورند.

محققان Incogni نگاهی عمیق به بخش جدید امنیت داده گوگل پلی که در جولای ۲۰۲۲ راه اندازی شد، انداخته اند تا به اشتراک گذاری داده‌ها و شیوه‌های امنیتی برای توسعه دهندگان برنامه‌ها روشن شود. محققان دریافتند که برنامه‌های خرید، تجارت و برنامه‌های غذا و نوشیدنی بیشترین داده‌ها را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارند و رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های تجاری بیشترین داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

این مطالعه گزارش داده است که برنامه‌های پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می‌کنند؛ اما کمتر آن ها را به اشتراک می‌گذارند. به این معنی که این برنامه‌ها داده‌های بسیار بیشتری از آنچه کاربران فکر می‌کنند را جمع آوری و به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها در طول مطالعه روی شیوه‌ها و مدیریت داده‌های کاربران توسط توسعه‌دهندگان برنامه دریافته اند که ۴.۹ درصد از برنامه‌ها داده‌های شخصی را در حین انتقال رمزگذاری نمی‌کنند.

مطالعه Incogni بر اساس تجزیه و تحلیل بخش امنیت داده‌های ۵۰۰ برنامه رایگان و ۵۰۰ برنامه پولی برتر در فروشگاه Google Play انجام شد که نشان داد داده‌های کاربر بیشتر از آنچه صفحه ایمنی داده برنامه در فروشگاه رسمی برنامه Android مدعی است، با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.