اعمال تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علیرغم گفت‌وگو با غربی‌ها، اما آمریکا و اروپا نه تنها اقدام مثبتی در بخش حمل و نقل هوایی مسافری انجام نداده‌اند بلکه تحریم‌های جدیدی در بخش سوخت، هواپیما و قطعات اعمال کرده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، محمد محمدی بخش در نشست خبری با بیان اینکه آمریکا و اروپا در حوزه تحریم ها علی رغم گفت‌وگوها اقدام مثبتی انجام نداده اند، اظهار کرد: غربی ها تحریم‌های جدیدی را در حوزه سوخت، هواپیما وارسال قطعات اعمال کرده اند.

به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه هنوز با این موضوع دست و پنجه نرم می کنیم، ادامه داد: یک تیم فوق حرفه ای برای ممیزی یوزاپ (USOAP) ایکائو به ایران آمدند، قد و وزن این کارشناسان معلوم و در حوزه هوانوردی شناسنامه دار بودند. این ممیزی برای ایران خیلی آورده داشت و متوجه تراز و عیار صنعت هوانوردی  شدیم.

وی یادآور شد: نیروی انسانی ماهر و کارآمد بخش هوانوردی یکی از موضوعات مهم در ممیزی کارشناسان ایکائو بود.

این مطالب را هم ببینید:

وی با اشاره به ارتقا سطح سازمان هواپیمایی که تولید، طراحی و ساخت را انجام می دهد، گفت: استفاده از شرکت های دانش بنیان، اشتراک گذاری توانمندی شرکت ها و… آورده ای برای صنعت ایران داشت که کشور را در برابر تحریم ها بسیار بسیار مقاوم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور در اجلاس ایکائو در کانادا، افزود: برنامه 10 ساله صنعت هوانوردی را ارائه دادیم و به عنوان یک موضوع مهم و الگو در اجلاس مطرح شد. این برنامه شامل یک سال تثبیت و سه برنامه سه ساله است که بر اساس آن مشخص است در این دوره ها صنعت هوانوردی کجا قرار می گیرد.

محمدی بخش در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای پروازهای اربعین، گفت: عدد اعلام شده برای قیمت بلیت هواپیما یکی از اقدامات موثر و مثبت انجام شده برای این پروازها بود. از سوی دیگر با توجه به تجربه پروازهای حج، ترمینال سلام را برای پروازهای اربعین آماده سازی کردیم.

وی با تاکید بر رضایتمندی مردم از پروازهای اربعین، اضافه کرد:امسال کمترین دغدغه را به دلیل اطلاع رسانی رسانه ها برای مردم داشتیم و از رسانه ها سپاسگزاریم.

وی با اشاره به مجوز 120 پرواز هفتگی بین ایران و عراق، اظهار کرد: مجوز 250 پرواز را داشتیم که با رایزنی انجام شده این رقم به 1250 پرواز رسید. در مجموع طی دو هفته 2084 پرواز اربعین انجام شد که یک عملکرد درخشان بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی یادآور شد: برای پروازهای اربعین تعداد زیادی بالگرد در مرزهای غربی کشور، فرودگاه نجف و فرودگاه بغداد جهت امدادرسانی به زائران اربعین حسینی تامین شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.