پوتین اوکراین را به خاک و خون کشید: به جنایات کیف پاسخ دادیم!

ولادیمیر پوتین ضمن حضور در نشست شورای امنیت روسیه، درباره تازه ترین تحولات عملیات ویژه نظامی در اوکراین و حملات صبح امروز به شهرهای مختلف اوکراین اظهار نظر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در نشست با اعضای دائم شورای امنیت روسیه درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات ویژه نظامی در اوکراین اظهار نظر کرد.

به نقل از مهر، پوتین در این نشست گفت: صبح امروز به پیشنهاد وزارت دفاع و بر اساس برنامه ریزی ستاد مشترک ارتش روسیه، حملات گسترده‌ای با موشک‌های دور برد بسیار دقیق به زیرساخت‌های اوکراین انجام شد. حملات به اوکراین، مدیریت نظامی و زیر ساخت‌های ارتباطات و انرژی این کشور را هدف قرار داد.

رئیس جمهور روسیه همچنین رژیم اوکراین را به پاسخ قاطع به هرگونه حمله تروریستی در خاک روسیه تهدید و تاکید کرد که مسکو غیرممکن است که جنایات رژیم کیف را بی پاسخ بگذارد و پاسخ ما به اندازه تهدیدهای روسیه قوی خواهد بود.

این مطالب را هم ببینید:

پوتین در ادامه سخنانش مقامات اوکراین را با گروه‌های تروریستی مقایسه کرد و گفت: کیف خود را در جایگاهی برابر با منفورترین گروه‌های تروریستی قرار داده است. رژیم کیف مدت‌ها است که از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند و حتی تلاش کرد خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه (ترک استریم) را تخریب کند. سرویس‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌ای شهر «کورسک» روسیه انجام داده‌اند اما ما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: انفجار پل کریمه اقدامی تروریستی بود و سرویس‌های ویژه اوکراینی پشت این حمله بودند. روسیه باید به انفجار کریمه پاسخ دهد.

پوتین همچنین به نتایج اولیه تحقیقات «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقاتی روسیه درباره حمله به پل کریمه اشاره و تاکید کرد که خرابکاری روز شنبه ۸ اکتبر بر روی پل کریمه بر اساس داده‌های به دست آمده از معاینات پزشکی قانونی و سایر اطلاعات میدانی، اقدامی تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی روسیه بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.