قطعی جدی اینترنت در کردستان؛ البرز و تهران در رتبه‌های بعدی/ بیشترین اختلال در رایتل

در شبانه‌روز گذشته استان‌های کردستان، البرز، تهران و آذربایجان غربی به ترتیب با بیشترین اختلال در شبکه اینترنت همراه وخانگی مواجه بوده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، اقتصاد۲۴ نوشت: در بیست‌وسومین روز از اعتراضات خیابانی اختلال‌های شبکه اینترنت در کشور، برای بیستمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

در روز‌های نخست از قطعی سراسری، اینترنت موبایل روزانه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ قطع می‌شد و در باقی ساعات روز نیز دچار اختلال شدید بود. گزارش‌های بسیاری نیز از ایجاد اخلال وسیع در اینترنت خانگی حکایت داشتند.

در ساعات پیش از ظهر روز شنبه، ۱۶ مهرماه و با از حضور دوباره مردم در خیابان‌ها، اینترنت کشور دوباره با اخلال گشترده روبه‌رو شد. به گزارش فراز و با استناد به داده‌های رصدخانه شبکه IODA، در شبانه‌روز گذشته (۱۶ و ۱۷ مهرماه) استان‌های کردستان، البرز، تهران و آذربایجان غربی به ترتیب با بیشترین اختلال در شبکه اینترنت همراه وخانگی مواجه بوده‌اند.

این مطالب را هم ببینید:

با توجه به نمودار ثبت‌شده از وضعیت اینترنت در استان کردستان، اینترنت همراه و خانگی در این استان از ساعت ۱۱:۵۵ صبح روز شنبه به کلی قطع شده و تا لحظه تنظیم این گزارش ادامه داشته است. در این نمودار از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ صبح نشانه‌هایی از اتصال به دیتا دیده می‌شود که مقطعی بوده و تنها ۹۰ دقیقه ادامه داشته است. قطعی کامل اینترنت در استان کردستان با اعتراضات گسترده در چند شهر این استان بی‌ارتباط نیست.

قطعی اینترنت کردستان

استان البرز در رتبه دوم از اختلال گسترده اینترت قرار دارد. در IODA ثبت شده که اینترنت در این استان، تقریبا در تمام ساعات روز دچار نوسان بوده و دسترسی آی‌پی‌های یکتا به اینترنت جهانی در حدود ۵۰ درصد بوده است. دسترسی کاربران استان البرز به اینترنت اما از ساعت ۲۰:۱۰ روز شنبه به یک‌باره با کاهش چشمگیر مواجه شده و تا حوالی ساعت ۵ بامداد یک‌شنبه ادامه داشت. گفتنی است که استان البرز در هفته اخیر، شاهد یکی از گسترده‌ترین اعتراضات خیابانی در ایران بود.

قطعی اینترنت البرز

در استان تهران نیز اختلال شبکه اینترنت در شبانه‌روز گذشته چشم‌گیر بوده است. میزان دسترسی کاربران استان تهران به اینترنت از حوالی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه در شیب نزولی قرار گرفت. در ساعت ۱۶ همان روز، دسترسی آی‌پی‌های یکتا به شبکه اینترنت همراه حدود ۱۰ درصد بود که در عمل، دسترسی به هر محتوایی را غیرممکن می‌کرد. این وضعیت تا ساعت ۰۳:۴۵ بامداد روز یک‌شنبه ادامه داشت. با توجه به گزارش‌های منتشرشده، محله‌های نارمک، پونک، نازی‌آباد، قیطریه، سعادت‌آباد، ولیعصر، تجریش و بازار تهران دیروز شاهد تجمع‌های اعتراضی گسترده بودند.

شاید از دست داده باشید:

قطعی اینترنت تهران

در بین اپراتور‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی اما، اپراتور رایتل بیشترین اختلال را در شبانه‌روز گذشته به خود دیده است. در این لیست، اسامی شرکت‌های «نخل جنوب»، «ایران سپنتا» و «فناوا» نیز به چشم می‌خورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.