رئیس پلیس راهور: آلت قتاله تولید نکنیم؛ در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم‌کربن است نه حلب سه‌لایه!

رئیس پلیس راهور فراجا تولید خودروهای بی‌کیفیت را به ساخت آلت قتاله تشبیه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، صبح دیروز سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی بار و مسافر با انتقاد از مسکوت ماندن طرح اسقاط خودرو در مجلس گفت: به خودروسازان گفتم که برای خدا به‌دنبال کیفیت و ایمنی خودروها بروید. الان سالانه ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه اضافه شده و کم کم خیابان‌های ما به پارکینگ تبدیل می‌شوند. در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم‌کربن است نه حلب سه‌لایه. اینجا می‌خواهند کمتر هزینه کنند. نباید کیفیت خودرو به نوعی باشد که در حوادث، منجر به کشته‌شدن راننده و افراد داخل خودرو شود. ما نباید خودرویی تولید کنیم که آلت قتاله باشد. ما حرف‌مان را می‌زنیم باید صنعت خودرو اصلاح و از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود.

به نقل از ایران، سردار هادیانفر در ادامه اظهار کرد: تقریباً ۵۰ درصد جانباختگان ما در برخورد اول جان خود را از دست می‌دهند. شش درصد در انتقال و باقی نیز در مراکز درمانی فوت می‌شوند. لذا دولت باید از دستگاه‌های گوناگون مرتبط با این موضوع توضیح بخواهد.
قوانین جایگزین و بازدارنده نداریم

رئیس پلیس راهور فراجا درباره بازدارنده نبودن قوانین در تخلفات ترافیکی تأکید کرد: ما ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم که نگاه سلبی و ایجابی دارند. ۸۴ میلیون نفر در کشور ما نیز کاربر ترافیک هستند. قوانین راهنمایی‌ و رانندگی به ما می‌گوید چگونه در معابر عمومی حرکت کنیم. اما متأسفانه قانون ما مجازات‌ جایگزین و اجتماعی برای تخلفات ترافیکی ندارد و بازدارنده نیست، در حالی که باید چنین مجازاتی وجود داشته باشد. همچنین در کشورمان سازکاری برای جبران خسارت معنوی نیز نداریم و هیچ کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم. عامل انسانی در تصادفات بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: توانایی و مهارت راننده در تصادفات بسیار مهم است. همچنین در کنترل این عامل دستگاه‌های مسئول در امر آموزش بسیار مؤثر هستند. کشته‌های تصادفات بعضاً با کشته‌های جنگ قابل مقایسه است. ما در جاده‌های‌مان در هر ساعت دو جانباخته و 20 مصدوم داریم و غالباً ۱۵ تا ۲۰ درصد مصدومان نیز کاملاً قطع نخاع می‌شوند و از حرکت باز می‌مانند و حتی هزینه‌هایی که در کشور برای این موضوع پرداخت می‌شود باورنکردنی است.
سردار هادیانفر در ادامه گفت: ما از سال ۸۵ توانستیم تعداد کشته‌های ترافیکی [سالانه] را از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسانیم اما هنوز در راه‌های شهری و بین شهری کشور ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز ترافیکی داریم که پنج هزار میلیارد تومان نیاز است تا این نقاط حادثه‌خیز برطرف شود.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از کاهش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی در اربعین امسال نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: همکاران من در پلیس راه و راهور مدیریت خوبی در معابر و مسیرها داشتند و اگر مسیری نیز در مقاطعی مسدود شد، ‌علت آن بسته‌شدن مرز توسط طرف عراقی بود.
هادیانفر با اشاره به آمار تصادفات فوتی در کشور نیز گفت: تصادفات فوتی اربعین امسال نسبت به سال ۹۸ که بدون محدودیت و مانند امسال برگزار شد، ‌۱۹ درصد کاهش داشت. این در حالی است که در سال ۹۸ نیز تعداد زوار اربعین تقریباً ۳.۵ میلیون نفر و نزدیک به تعداد زوار در اربعین امسال بود.
وی اظهار داشت: باید اعلام کرد میزان ترددها در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشت. همچنین بیشترین ترددهای خودرویی نیز در شهریور انجام شده است. این موضوع دلایل مختلفی داشته که یکی از آنها مراسم اربعین بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.