شاخص کل بورس چهارشنبه ۲۰ مهر سبزپوش شد

شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۲۰ مهرماه) با ۶ هزار و ۲۰۵ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ٣۱۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۹۱ واحد افزایش به ٣۸۰ هزار و ۲۷۰ واحد و شاخص قیمت با ۸۳۱ واحد رشد به ۲۲۷ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۶۳۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۹ ‌هزار و ۱۹۹ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۸۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۱۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۱۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۵۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۶۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۳۵ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۴۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۰۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۳ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۵۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۰ واحد، ورس اوراق بهادار تهران (ورس) با ۴۸ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۴۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد آلومردا (فمراد)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، صنعتی زر ماکارون (غزر)، گروه دارویی برکت (برکت)، معدنی دماوند (کدما) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه صنایع غذایی به جز قند هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۳۶ میلیون و ۲۵۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۴ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۹۷۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۹ هزار و ۶۹۳ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی مارون (مارون) و پلیمر آریاساسول (آریا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.