کدام کارمندان تا دو و نیم میلیون تومان افزایش حقوق دارند؟

حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت یک میلیون تومان/ ممکن است در مورد برخی کارمندان تا دو و نیم میلیون هم برسد.

به گزارش تازه نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به دنیای اقتصاد گفت: برای افزایش حقوق کارکنان برای هر کارمند ۳هزار امتیاز مبنا بود و ما هم بر همان اساس پیش رفتیم. البته اعضای کمیسیون نظرات دیگری هم داشتند؛ اما ما نظر دولت را مدنظر قرار دادیم. بنابراین حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت به‌طور میانگین یک‌میلیون تومان است.

به نقل از دنیای اقتصاد، بهروزی‌فر خاطرنشان کرد:احتمال دارد با توجه به پیشنهادهایی که نمایندگان مجلس در صحن می‌دهند، افزایش حقوق کارکنان دولت به ۵/ ۲ میلیون تومان هم برسد. از سوی دیگر بحث افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت هم مطرح است. یعنی کسانی که کف حقوقشان پایین است، حقوقشان بیشتر افزایش پیدا کند و کسانی که حقوق بالاتری می‌گیرند درصد افزایش حقوقشان کمتر باشد. هدف و انگیزه این است که فاصله‌ها را کم کنند که متناسب با ریسک‌پذیری و خطری باشد که در پست‌ها وجود دارد.

همچنین حسن لطفی، نماینده رزن و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: حقوق و مزایای افراد تحت پوشش کمیته امداد باید حداقل ۵۰درصد افزایش داشته باشد و این موضوع در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید.

او ادامه داد: بر اساس بند ۴ لایحه دولت حقوق شاغلان باید تا ۳۵درصد افزایش داشته باشند و کمیسیون هم همین نظر را داشت. نظر کمیسیون اجتماعی درخصوص فوق‌العاده ویژه کارکنان نظامی و انتظامی این است که با توجه به اینکه سقف اعتبارات ابلاغی با دستگاه اجرایی است پس تا ۵۰درصد افزایش داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.