برنامه ویژه آمریکا درباره اینترنت ایران چیست؟

معاون وزیر امورخارجه آمریکا به منظور حذف فیلترینگ از اینترنت در ایران با شرکت‌های فن‌آوری آمریکایی دیدار کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا به‌طور مجازی با جمعی از نمایندگان شرکت‌های فن‌آوری آمریکایی دیدار کرد تا درباره آنچه «حمایت از دسترسی آزاد مردم در کشورهای تحت تحریم به اطلاعات» خواند، به‌ویژه ایران گفت‌وگو کند.

در این جلسه که اغلب از شرکت‌های حوزه فن‌آوری بودند مقاماتی دیگر از وزارت امورخارجه و دفتر کنترل امور دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) نیز حضور داشتند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، وندی شرمن در این جلسه با اشاره به مجوز عمومی D-۲ تاکید کرد که صدور این مجوز با هدف تسهیل دسترسی ایمن مردم ایران به پلتفرم‌ها و خدمات آنلاین انجام گرفته است و فرصتی را برای شرکت‌های فعال در حوزه فن‌آوری ایجاد می‌کند تا ابزارهای ارتباطی را در اختیار مردم ایران قرار دهند.

به نقل از ایسنا، در همین ارتباط رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز پنج‌شنبه در توئیتی در واکنش به صحبت‌های وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا در رابطه با حمایت از آنچه «دسترسی آزاد مردم در کشورهای تحت تحریم به اطلاعات» خواند نوشت: ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم ابزارهای اطلاعاتی حیاتی در دسترس مردم ایران قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.