اختلال اینترنت و فیلترینگ تا کی ادامه دارد؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تا زمانی که مسائل امنیتی برطرف نشود محدودیت فضای مجازی ادامه دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، نزدیک به ۴ هفته از اعتراضات در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها می‌گذرد و طی این روزهای پر تنش اینترنت با اختلال و قطعی مواجه شد.  اپلیکیشن های محبوب واتساپ و اینستاگرام نیز «فیلتر» شد و تا امروز از سوی مسئولان پاسخ دقیقی مبنی به رفع محدودیت‌ها به گوش نرسیده است.

به نقل از جماران، احمد وحیدی وزیر کشور نیز زمان بازگشت اینترنت به حالت عادی را مشخص نکرده و افزود که اتصال مجدد و بدون اختلال اینترنت زمان مشخصی ندارد.

در این باب احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  گفت: محدودیت برخی پلتفرم‌ها به دلیل فضاسازی‌های دروغین در حوزه رسانه به خصوص در شبکه‌های مجازی است که یله و رها شدند و به هیچ کدام از تعهدات قانونی خود پایبند نیستند و همچنین به خاطر سازماندهی ای است که بر اساس پروپاگاندای رسانه‌ای غرب در قالب شبکه‌های رسانه‌ای و پلتفرم‌های خارجی اتفاق افتاد.

وی افزود: آنها از یک اتفاق ناگواری که همه ی مردم برای آن ناراحت شدند استفاده کردند و دست به آشوب‌، ایجاد ناامنی و آسیب زدن به اموال مردم و بیت‌المال زدند که در این شرایط مسئولیت نظام، حفظ اموال، امنیت و فراهم کردن آرامش خاطر برای مردم در فضای جامعه است. در این بین به خاطر مسائل امنیتی که به وجود آمد برخی از پلتفرم‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند و عملا دعوت به آشوب، اغتشاش، تحریف و فریب افکار عمومی زدند که بر اساس سیاست‌گذاری‌‌هایی که انجام شد محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال شد.

تا زمانی که مسائل امنیتی برطرف نشود محدودیت فضای مجازی ادامه دارد

وی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در کمیسیون فرهنگی یادآور شد: مادامی که مسائل امنیتی برطرف نشود و آرامش و بستر آسایش مردم فراهم نشود، امکان دارد این شرایط ادامه داشته باشد. در این بین برخی افراد که در پلتفرم‌ها دارای مشاغلی بودند و امرار معاش می‌کردند، آسیب‌هایی دیدند و برای اینکه این آسیب‌ها جبران شود در کمیسیون فرهنگی از وزیر ارتباطات دعوت شد تا سریعا شرایط مناسب برای فعالیت مشاغل در بستر پلتفرم‌های داخلی یا ارتقاء آن پلتفرم ها فراهم شود یا احیانا اگر احتیاج به پلتفرم ایجاد جدیدی است، سریعا آن را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر ارتباطات متعهد شد که تدبیر لازم برای پلتفرم‌های داخلی را لحاظ کند

عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌هایی که انجام شده وزیر ارتباطات متعهد شد که در اسرع وقت تدبیر لازم برای فراهم کردن بستر در قالب پلتفرم‌های داخلی، حمایت از کسب و کارها، اشتغال و جبران ضرر و زیان آن‌ها اقدام کند. امروز این خواسته‌ی مردم است و مسئولان باید سریعا برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مردم و مخصوصا بخش کسب و کارها و اشتغال این بستر را برای ارتقاء پلتفرم‌های داخلی فراهم کنند.

محدودیت‌های فعلی به طرح صیانت ارتباطی ندارد

وی در خصوص ارتباط محدودیت پلتفرم‌ها با اجرای طرح صیانت، تصریح کرد: محدودیت‌های فعلی به طرح صیانت ارتباطی ندارد. محدودیت‌ها به دلیل اغتشاش، آشوب و ناامنی ایجاد می‌شود؛ دروغ‌های بیشماری در پلتفرم‌های خارجی دست به دست می‌شود و رسما دعوت و آموزش به آشوب و ناامنی می‌کنند و در پی آن نوجوانان دچار آسیب می‌شوند. نظام تصمیم گرفته است این پلتفرم‌ها که برای ایجاد فضای آشوب و ناامنی بر این بستر دامن می‌زنند را محدود کنند.

نظام هیچ گاه به دنبال محدودسازی کسب و کار در فضای اینترنت نبوده و نخواهد بود

این نماینده ادامه داد: تداخل این بحث‌ها فقط تصویر ذهن طراحان آشوبی است که یک رمزی را برای آشوب به دنبالش می‌گردند و تلاش می‌کنند همواره نظام را به مباحث واهی متهم کنند؛ در حالی‌که نظام هیچ گاه به دنبال محدودسازی کسب و کار در فضای اینترنت نبوده و نخواهد بود. همه‌ی ما وظیفه داریم از اشتغال و کسب و کارها در فضای مجازی حمایت کنیم، اما طبیعتا اگر پلتفرم‌های خارجی این ظرفیت را ندارند و با انتشار محتواهای غیر قانونی امنیت و آرامش ما را به هم می‌زنند. لذا ما برای حفظ اشتغال و فضای کسب و کارها باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های داخلی خود بهره ببریم.

وی با تاکید بر اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای نوجوانان دهه ۸۰ افزود: تا امروز اقداماتی فرهنگی بسیاری صورت گرفته است. موج عظیم دهه هشتاد و نودی‌ها و جوانان پر شور حسینی و مهدوی در روز عید غدیر و حضور انبوه مردم در استادیوم آزادی و خواندن سرود همدلی نشان داد نوجوانان ما از فرهنگ و جان مایه معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند. جمعیت تهران بیش از ۱۳ میلیون نفر است در این بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر در فضای مجازی دچار فریب شدند، اما در مقابل جمعیت زیادی نقش خود را در مناسبت‌های ملی و مذهبی نشان دادند.

اینترنشنال اشک تمساح برای ملت ما می‌ریزد این خنده‌ و جوک روزگار است

راستینه در پایان در خصوص تأثیر شبکه سعودی ایران اینترنشنال در اتفاقات اخیر به خصوص بر نوجوانان، گفت: اینکه اینترنشنال امروز دایه دلسوزتر از مادر شده است و اشک تمساح برای ملت ما می‌ریزد، این دیگر خنده‌ و جوک روزگار است. من فکر می کنم ملت ما اینترنشنال و بانیان و مروجان آن را و منافقین را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: کسانی که دستشان تا مرفق به خون جوانان ما آلوده است و ۱۷ هزار جوان ما را ترور کردند، امروز تلاش دارند در قالب شبکه منافقین و تجزیه طلب به وحدت کشور ما ضربه بزنند؛ اما متاسفانه عده‌ی معدودی از نوجوانان عزیز ما در فضای دروغ رسانه‌ای آن‌ها دچار فریب و وارد یک فضای هیجانی شدند و در برخی از شهرها در خیابان حضور پیدا کردند. یقین داریم به زودی این افراد با آشنایی اندیشه نظام اسلامی، با توجه به اینکه مبنای ما دینی و مذهبی است در خیل عظیم جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به ایران عزیز ما قرار گیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.