اروپا خطاب به پوتین: در صورت حمله هسته‌ای نابود خواهید شد!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد، در صورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین، ارتش روسیه با پاسخ نظامی غربی “نابود خواهد شد.”

به گزارش تازه‌نیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در افتتاحیه “آکادمی دیپلماتیک” در بلژیک گفت: “پوتین (رئیس جمهور روسیه) می‌گوید که بلوف نمی‌زند. خب او نمی‌تواند که بلوف بزند و باید روشن شود کسانی که از اوکراین حمایت می‌کنند همچون اتحادیه اورپا و اعضایش و آمریکا و ناتو هم بلوف نمی‌زنند.”

بورل مدعی شد: “هر گونه حمله هسته‌ای علیه اوکراین به یک پاسخ منجر می‌شود، نه یک پاسخ هسته‌ای بلکه چنان پاسخ قدرتمندی از طرف ارتش که سبب نابود شدن ارتش روسیه خواهد شد.”

رئیس‌جمهور روسیه چندی پیش در سخنرانی پس از امضای فرمان طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش کشورش به ناتو هشدار داد مسکو ابزارهای مختلفی برای دفاع از “تمامیت ارضی” خود در اختیار دارد و تاکید کرد، این یک بلوف نیست.

به گفته بورل، جنگ اوکراین باعث رسیدن به “مقطعی جدی از تاریخ”‌ شده و نظام قانون محور فعلی “به شکلی که قبلا سابقه نداشته به چالش کشیده می‌شود.”

او در سخنرانی خود اظهار کرد: “ما قطعا از دوران جنگ سرد و پسا جنگ سرد خارج شده‌ایم. دوران پساجنگ سرد با جنگ اوکراین و حمله روسیه به اوکراین پایان یافت. این جنگ دارد خیلی چیزها را تغییر می‌دهد و مسلما دارد اتحادیه اروپا را تغییر می‌دهد. این جنگ یک اتحادیه اروپای متفاوت را با یک چشم انداز متفاوت ایجاد خواهد کرد.”

بورل در اظهارنظری عجیب، اروپا را “باغ” آزادی سیاسی و موفقیت اقتصادی دانست؛ در حالی که ما بقی دنیا را تقریبا یک “جنگل” خواند.

او ادامه داد: “جنگل ممکن است به باغ حمله کند. باغبان های این باغ باید از آن مراقبت کنند اما با ساختن دیوار نیست که از آن محافظت می‌کنند. یک باغ زیبای کوچک در احاطه دیوارهای بلندی که قرار است از مداخله جنگ در آن جلوگیری کنند به راه حل نمی‌رسد. زیرا جنگل ظرفیت رشد قدرتمندی دارد و دیوار هرگز به حد کافی برای محافظت از باغ بلند نخواهد بود.”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.