پیش بینی قیمت دلار هفته آینده/ بازار ارز صعود می‌کند؟

پیش بینی قیمت دلار هفته آینده به چه صورت است؟

به گزارش تازه‌نیوز، نرخ ارز هفته گذشته در یک قدمی ورود به کانال ۳۳ هزار تومان قرار گرفت تا دلار هفته آینده با احتمال بازگشت به کانال تاریخی مواجه باشد.

به نقل از فردای‌اقتصاد، دلار هفته گذشته را با صعود به پشت مرز ۳۳ هزار تومان به پایان برد که بازار ارز را در هفته جدید با احتمال صعود مجدد به کانال تاریخی مواجه می‌کند.

ادامه ناآرامی‌ها و از سوی دیگر، تعلیق مذاکرات برجام که انتظار می‌رود به دلیل پیش رو بودن انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا تا اواسط آبان ادامه داشته باشد، به عنوان دلایل اصلی رشد نرخ ارز از سوی فعالان این بازار مطرح می‌شوند.

در جدیدترین اخبار این حوزه جان کربی، مقام کاخ سفید روز گذشته گفت آمریکا به اجرای توافق هسته‌ای با ایران نزدیک نیست.

با وجود این، به نظر می‌رسد بازارساز نیز در بازار ارز فعال خواهد بود و اجازه سقف‌شکنی مجدد دلار را نمی‌دهد.

بانک مرکزی از اواخر خرداد امسال که دلار رکورد شکست از سران سه قوه دستور مداخله مستقیم در بازار ارز کسب کرد که به تعبیر اهالی بازار ارز همان ارزپاشی است.

احتمال آزادسازی ۷ میلیارد دلار بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز از این جهت معامله‌گران بازار ارز را در هفته‌های گذشته محتاط کرده بود. هر چند نه تنها فعالان بازار ارز به دلیل وعده‌های ناکام قبلی و نبود اخبار جدید در این باره، امیدی به آزادسازی دلارهای بلوکه ندارند بلکه از سمت دیگر ارزپاشی بدون رفع تحریم را محرک جهش دیگری در نرخ ارز می‌دانند.

چراکه از یک طرف منابع ارزی را کاهش خواهد و از سوی دیگر ارزانی دلار زمینه خروج سرمایه از کشور را فراهم خواهد کرد. البته به نظر می‌رسد بازارساز نیز با علم به این موضوع فعلا بدون احیای برجام دست به کاهش دادن شدید نرخ دلار نمی‌زند و صرفا در تلاش است با نگه داشتن دلار در یک کریدور (بین ۳۱ الی ۳۳ هزار تومان) از تشدید هیجانات در بازار ارز جلوگیری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.