به گزارش تازه‌نیوز، حدود 5 ماه پیش بود که ‌‌حجت الله‌عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت کنار گذاشته شد. وزیری که نمایندگان مخالفش او را لایق وزارت کار نمی‌دانستند؛ ولی استیضاحش نکردند تا در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری توسط ابراهیم رئیسی حذف شد. پس از آن رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی‌وفا را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. او پیشتر عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و … بود.

به نقل از اکوایران، زاهدی‌وفا که موقتا کرسی وزارت را در دست گرفته بود؛ امید داشت، بتواند تا پایان عمر چهار ساله دولت بماند؛ اما نتوانست از مجلس رای اعتماد دائم بگیرد. او هفته گذشته در جلسه رای اعتمادش در مجلس صرفا چند دقیقه توانست وزیر بماند. آن روز به دلیل ابهام در رای‌گیری، مجلسیان دوبار بر سر وزارت زاهدی‌وفا رای‌گیری کردند. در نهایت هم به او کارت قرمز دادند. براساس آرا اعلام شده، زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع وزیر کار نشد.

او اکنون با حکم رهبری سرپرست موقت وزارت کار است تا گزینه‌ی احتمالی دولت کسری وزارت را از او تحویل بگیرند. در ابتدا عنوان می شد حمید رضا حاجی بابایی تمایل دارد کرسی وزارت کار را اشغال کند. او در دولت محمود احمدی نژاد وزیر آموزش و پرورش بود.

این مطالب را هم ببینید:

حتی برخی منابع آگاه خبر دادند حاجی بابایی نشست هایی با مدیران وزارت کار داشته است. اما با معرفی زاهدی وفا ظاهرا معرفی او منتفی شد.حال شنیده‌ها حاکی از آن است که دو گزینه از بین گزینه‌های مطرح  بیشترین شانس را برای رسیدن به کرسی وزارت دارند. منابع آگاه به اکو ایران خبر دادند؛ سیدشمس‌الدین حسینی و علی نیک‌زاد از جمله گزینه‌های قوی وزارت هستند که دولت رایزنی با آنها را شروع کرده است. شمس‌الدین حسینی یکی از مردان اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد بود.

او در دولت نهم و دهم وزیر امور اقتصادی و دارایی بود. او پس از پایان خدمتش در دولت به مجلس رفت. او اکنون  در مجلس یازدهم رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید است. رقیب او نیکزاد نیز در دور جدید وارد مجلس شده است. نیکزاد نیز پیش‌تر در دولت محمود احمدی نژاد سمت وزارت داشت. او ابتدا وزیر مسکن و بعد وزیر راه و شهرسازی شد همچنین در مقطعی سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

به گفته منابع آگاه به رغم شروع مذاکرات دولت با گزینه‌های مطرح،  نیکزاد تمایلی به تصدی وزارت کار  ندارد و ترجیح می دهد  تجربه قبلی خود در دولت را تکرار کند؛ اما حسینی ترجیح می‌دهد؛ کسری نمایندگی را با کسری وزارت مبادله کند.

در میان گزینه‌های موجود خبرگزاری ایسنا، صولت مرتضوی معاون اجرای رئیسی و یکی از مدیران میانی دولت احمدی نژاد را به عنوان کاندیدا قابل تامل این وزارتخانه معرفی کرده است. گرچه گفته می شود این گزینه ها به فینال نرسیده اند و رقابت بین نیکزاد و حسینی است. با این حال با توجه به سهامی بودن دولت رئیسی، اگر قرار باشد روال قبل پیش برود جریان پایداری تمایل دارد گزینه جدید وزارت کار همانند عبدالملکی وزیر قبلی به آنها نزدیک باشد.