زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا

معمولاً بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا شروع فصل سرماست، از آنجایی که فصل سرما در کشورمان کمی دیرتر هوا شروع می شود به همین دلیل شیوع گسترده این ویروس از ماه‌های آبان، آذر و دی آغاز خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا را تشریح کرد.

به نقل از ایسنا، آنفلوانزا از جمله ویروس‌های فصلی است که در نیمه دوم سال به سرعت شایع می‌شود، با وجود آنکه با تزریق واکسن آنفولانزا تلاش شده این ویروس کشنده را کنترل کنند اما متأسفانه هنوز هم آمار ابتلا به این بیماری بالا است و هر ساله تعداد زیادی از افراد را گرفتار می کند.

با شیوع ویروس منحوس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین ترس مردم از این ویروس ناشناخته موجب شده تا آمار مبتلایان به آنفلوانزا با کاهش قابل توجهی همراه شود با این وجود کارشناسان معتقدند اخیراً با عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به دوران اوج کرونا کمتر شده و همین مسئله احتمال شیوع آنفولانزا و دیگر بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.

معمولاً بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا شروع فصل سرماست، از آنجایی که فصل سرما در کشورمان کمی دیرتر هوا شروع می شود به همین دلیل شیوع گسترده این ویروس از ماه‌های آبان، آذر و دی آغاز خواهد شد.

معمولاً توزیع واکسن آنفلوانزا از مهر ماه در کشورمان آغاز شده و در اواخر مهر ماه تقریباً به اتمام می رسد به همین علت به افرادی که تمایل به تزریق واکسن آنفلوانزا دارند توصیه می کنند هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه کمبود واکسن آنفلوآنزا در گلستان نداریم، اظهار کرد: افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی، افراد مبتلا به آسم و آلرژی، مبتلایان به بیماری‌های مزمن قلبی و عروقی، افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند، بانوان باردار، مبتلایان به چاقی و کادر درمانی، در اولویت استفاده از واکسن آنفولانزا هستند.

پانیذ صدرایی با اشاره به اینکه با آمدن فصل پاییز و شیوع بیماری‌های عفونی حاد تنفسی و با توجه به همه گیری ویروس کرونا، بیماران و افراد در معرض خطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند، تصریح کرد: زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفلوانزا، اواخر شهریور تا پایان مهر است.

به گفته وی، تزریق واکسن آنفولانزا از اواخر شهریور تا پایان مهر ماه موجب می شود تا در بدن فرد واکسن‌زده مصونیت ایجاد شود و ایمنی واکسن تا اوایل بهار در بدن باقی بماند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزا از نوع ایرانی، فرانسوی و هلندی به تعداد کافی در داروخانه‌های استان موجود است، یادآور شد: واکسن آنفولانزا مشمول بیمه نمی‌شود.

صدرایی به شیوه دریافت واکسن آنفولانزا اشاره کرد و متذکر شد: متقاضیان می‌توانند بدون نسخه پزشک با ارائه کد ملی و تاریخ تولد این واکسن را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.