تعداد جان باختگان انفجار معدن به ۴۰ نفر رسید

شمار جانباختگان حادثه انفجار در یک معدن زغال‌سنگ در استان «بارتین» واقع در شمال ترکیه به ۴۰ نفر رسید.

به گزارش تازه‌نیوز، این حادثه ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه عصر جمعه، هنگام غروب آفتاب رخ داد و تاریکی هوا باعث شد تا از سرعت عملیات نجات کاسته شود. به گفته مقامات ترکیه، حدود ۱۱۰ نفر در زمان وقوع انفجار در معدن حضور داشتند که تقریباً نیمی از آنها در عمق بیش از ۳۰۰ متری زمین بودند. امدادگران ۵۸ نفر را از داخل معدن نجات داده‌اند، با این حال بیش از ۱۲ نفر دیگر همچنان زیر آوار ناشی از این انفجار محبوس هستند.رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال پیامی به بازماندگان قربانیان تسلیت گفت. تصاویر منتشر شده، خانواده و دوستان حادثه‌دیدگان این انفجار را نشان می‌دهد که در اطراف معدن تجمع کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود انفجار در عمق ۳۰۰ متری زمین رخ داده است.
به نقل از ایران، تاکنون علت وقوع این انفجار مشخص نیست و دادستانی محلی تحقیقات را به منظور بررسی جزئیات حادثه آغاز کرده است، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که علت انفجار احتمالاً ناشی از گازهای قابل اشتعال است که در معادن وجود دارد.بر اساس گزارش‌ها، ریزش‌های جزئی داخل معدن وجود داشته با این حال هیچ حریق مداومی وجود ندارد.
فاتح دونمیز، وزیر انرژی ترکیه روز شنبه گفت که عملیات نجات تقریباً تمام شده است. این مقام ترکیه پیش از این گفته بود، آتش سوزی در بخشی از این معدن جریان دارد و شماری از کارگران در آنجا گرفتار مانده‌اند. او همچنان از تلاش ها برای مهار این آتش سوزی سخن گفته بود.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه به شهر آماسرا رفت و از محل این واقعه دیدن کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت که هرگونه غفلتی مجازات خواهد داشت.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.