فوری: خبرهای خوب از واکسن ضدکرونای آکسفورد!

محققان انگلیسی از موفقیت آمیز بودن واکسن ضدکرونای آکسفورد خبر داده و اعلام کرده‌اند این واکسن می‎تواند از نیمه آذرماه به صورت سراسری ایمن سازی در کشور را پوشش دهد.

به گزارش تازه نیوز، واکسن سازان انگلیسی می‌گویند فاز 3 آزمایش انسانی با 70 درصد تاثیر مثبت را به پایان برده‌اند. این 70 درصد تاثیر، ناشی از ترکیب دو دُز بوده که یکی 90 درصد موثر و دیگری 62 درصد بوده است. مدیر اجرایی کمپانی AstraZeneca که همراه با آکسفورد واکسن ضدکرونای انگلیسی را ساخته‌اند می‌گوید اگر دولت مجوزهای قانونی لازم را صادر کند، آنها از دسامبر (نیمه آذر) ایمن سازی کشور را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

به گزارش وبسایت رسمی دانشگاه آکسفورد، محققان انگلیسی امروز اعلام کردند واکسن موسوم به آکسفورد نتایح درخشانی در فاز سوم کسب کرده و آماده استفاده است. گفته می‌شود هیچ کدام از داوطلبان واکسن ضد کرونای آکسفورد راهی بیمارستان نشده‌اند و این حکایت از موفقیت بزرگ این واکسن در مبارزه با ویروس کشنده دارد.

از سوی دیگر، نخست وزیر انگلیس، واکسن سازان انگلیسی را تحسین کرد. بوریس جانسون از آکسفورد و AstraZeneca بابت توسعه واکسن ضد کرونایی که به گفته وی بسیار مهم موثر بوده، قدردانی کرد.

به گزارش تازه نیوز، در همین حال وزیر بهداشت انگلیس گفت از سال آینده میلادی واکسن به طور گسترده در دسترس همگان خواهد بود و بعد از عید پاک اوضاع به حالت عادی بازخواهد گشت.

پیش از این واکسن مدرنا با 95 درصد تاثیر مثبت و واکسن فایرز و بیون تک با 90درصد تاثیر در امریکا معرفی شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.