روسیه چه موشک‌هایی از ایران خرید؟

نقش ایران به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان تسلیحات روسیه بیش از پیش پررنگ می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه واشنگتن پست به نقل‌ از مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده و اوکراین گزارش کرد پس از پهپادهای نظامی، روسیه اخیرا ده‌ها موشک بالستیک کوتاه برد ذوالفقار و فاتح ۱۱۰ از ایران خریده و ایران آماده تحویل این محموله تسلیحاتی به مسکو می‌‌شود.

به نقل از یورونیوز، این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوکراین بامداد دوشنبه ۱۷ اکتبر از حمله پهپادی دوباره به کی‌یف خبر داد. مساله استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین آنچنان جدی شده است که یکی از دستور کارهای نشست سران وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، قرار است رسیدگی به این چالش باشد.

پیش از این گزارش‌هایی از کمبود ذخایر موشک‌های زمین به زمین و هوا به زمین ارتش روسیه در جنگ اوکراین منتشر شده بود. در حالی که به نظر می‌رسد طولانی شدن جنگ، مسکو را غافل‌گیر کرده، نقش ایران به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان تسلیحات روسیه بیش از پیش پررنگ می‌شود.

ایران می‌گوید در جنگ روسیه با اوکراین بی‌طرف است و گزارش‌ها از حضور پهپادهای خود در میدان‌های نبرد را تکذیب می‌کند.

دقیقا یک هفته پیش ولودیمیر زلنسکی، پس از دیگر مقام‌های نظامی اوکراین گفت در حملات «بی‌سابقه» موشکی پهپادی روز دوشنبه ۱۰ اکتبر، پهپادهای ایرانی برای حمله به کی‌یف، پایتخت، به کار گرفته شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.