پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲۷ مهر/ روزهای خوب بورس از راه رسید؟

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۷ مهر به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز سه‌شنبه روند صعودی به خود گرفت. شاخص کل بورس امروز با رشد هزار و ۴۵۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده ۳۷۷ هزار واحدی ایستاد. ارزش معاملات بازار به هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان رسید و در حدود ۷۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه داشتیم. امروز ۳۳۵ نماد مثبت و ۲۹۹ نماد منفی در بازار سرمایه داشتیم.

بورس تحت تاثیر بازارهای جهانی

روز پنجشنبه نرخ تورم آمریکا برای ماه سپتامبر اعلام شد.  درحالی که انتظارات برای شاخص قیمت ‌مصرف‌کننده در بازه سالانه و ماهانه به ترتیب حول عدد ۸.۱ درصد و ۰.۲ درصد بود، ثبت عدد ۸.۲ درصد و ۰.۴ درصد برای این شاخص، بازارها را در شوک فرو برد و به نوعی یک افزایش نرخ بهره ۰.۷۵ درصدی در نشست ماه نوامبر را تضمین کرد.  کامودیتی‌ها در آخرین معاملات خود نسبت به سقف هفتگی عقب‌نشینی نسبتا زیادی را داشتند به طوری که نفت کمتر از ۹۱.۵ دلار به ازای هر بشکه، طلا حوالی ۱۶۴۵ دلار به ازای هر اونس، مس ۷۵۱۵ دلار و روی ۲۹۱۶ دلار در هر تن معامله شدند.

به نقل از تجارت‌نیوز،‌ با وجود این وضعیت و کاهش قیمت در بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها، کارشناسان انتظاری برای آغاز روند صعودی در بازار ندارند. به عقیده این افراد احتمالا روزهای سختی در انتظار بازارهای جهانی باشد و کامودیتی‌ها نیز از این موضوع تاثیر خواهد گرفت. البته اگر اتفاق مهمی در صنایع کامودیتی رخ دهد این تاثیر ناچیز و شاید نادیده باشد. بر همین اساس سهامداران بورس تهران نیز چشم‌انداز و آینده مطمئنی نسبت به صنایع کامودیتی و بازارهای جهانی ندارد و همین موضوع می‌تواند به عنوان یک سیگنال منفی وضعیت بورس را کمی خراب کند.

با وجود این وضعیت و معاملات کم رمق بورس تهران انتظار می‌رود که شاخص کل همچنان معاملات کم رمق و نوسانی داشته باشد. البته با توجه به انتشار صورت مالی‌ها و کاهش خروج نقدینگی از بازار سهام انتظار می‌رود که معاملات کمی بهتر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.