قاتل سریالی کالیفرنیا از علت قتل‌هایش چیزی نمی‌گوید! +تصاویر

چند روز پس از دستگیری قاتل سریالی کالیفرنیا که متهم به قتل ۶مرد است، هنوز مشخص نیست که او با چه انگیزه‌ای دست به جنایت می‌زد. متهم که از سوی رسانه‌های آمریکا به قاتل سیاهپوش معروف شده هنگام جست‌وجو برای پیدا کردن یک قربانی دیگر دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، وسلی براونلی ۴۳ساله که متهم به قتل ۶مرد و زخمی کردن یک زن است بامداد شنبه درحالی‌که سرتا پا سیاه پوشیده بود و در یکی از خیابان‌های شهر استوک‌تون در حال رانندگی بود، توسط پلیس دستگیر شد. پلیس می‌گوید که وی در حال شناسایی فردی دیگر برای کشتن بوده اما پیش از اجرای نقشه‌اش به دام افتاد.

به نقل از همشهری، تحقیقات پلیس کالیفرنیا برای دستگیری قاتل سیاهپوش از ۸جولای (۱۷تیر امسال) آغاز شد. آن شب مردی ۳۵ساله به نام پل یاو در یکی از مناطق خلوت شهر استوک‌تون به ضرب گلوله به قتل رسید. پس از آن قتل‌های دیگری هم رخ داد که نشان می‌داد پلیس با یک قاتل سریالی روبه‌رو است. اما هنوز معلوم نبود که افراد کشته شده چه ارتباطی با وی دارند و انگیزه او از ارتکاب این قتل‌ها چیست.
در ابتدا و با توجه به اینکه برخی از قربانیان بی‌خانمان بودند، این فرضیه که قاتل سریالی تنها به سراغ افراد بی‌خانمان می‌رود مدنظر قرار گرفت اما با ادامه قتل‌ها مشخص شد که همه قربانیان بی‌خانمان نیستند و او افراد عادی را هم هدف گلوله قرار می‌دهد.

جنایت‌های این مرد ادامه داشت و درحالی‌که تعداد قربانیان وی در ظرف ۳ماه به ۵نفر رسیده بود، کارآگاهان پلیس به تصاویری از وی دست پیدا کردند. تصاویری که چندان واضح نبود اما نشان می‌داد که مرد جنایتکار هنگام ارتکاب همه قتل‌هایش سرتاپا سیاه پوشیده و ماسک به‌صورت داشته است.
از آنجا که این مرد تلاش کرده بود قتل‌هایش را درتاریکی رقم بزند، سرنخ‌های زیادی از وی به جا نمانده بود. با این حال کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات موفق به شناسایی چندین مظنون شدند که با زیرنظر گرفتن آنها به یک نفر به نام وسلی براونلی رسیدند؛ فردی که پلیس یقین داشت همان جنایتکار سریالی است و بررسی سوابق او از این حکایت داشت که وی مجرمی سابقه‌دار است.

مقتولان تصادفی
درحالی‌که قتل ۵نفر طی ۳ماه مردم شهر استوک‌تون را در وحشت فرو برده بود، روز شنبه استنلی مک فادن، رئیس پلیس شهر استوک‌تون از دستگیری مرد جنایتکار خبر داد و گفت: کارآگاهان با سرنخ‌هایی که به‌دست آورده بودند مظنون را شناسایی کرده و او را زیرنظر گرفتند. بررسی الگوی رفتاری او نشان می‌داد که وی به‌زودی برای ادامه قتل‌هایش دست به‌کار خواهد شد. بنابراین تیم نظارت ما این فرد را درحالی‌که در حال رانندگی بود تعقیب کرد و به این نتیجه رسید که او در حال جست‌وجو برای پیدا کردن قربانی دیگر است.

این مرد در تاریکی شب به چند پارک و مکان‌های تاریک رفت و درحالی‌که سوار ماشین بود در آنجا توقف کرد و مدام به این طرف و آنطرف نگاه می‌کرد تا شاید طعمه‌ای مناسب پیدا کند اما درست در همین هنگام مأموران او را محاصره و دستگیر کردند. به‌گفته مک‌فادن، از این مرد که لباس‌های سیاه به تن داشت یک قبضه اسلحه کشف شد که برای ارتکاب جنایتی دیگر کاملا آماده بود.
با دستگیری مرد جنایتکار معلوم شد که وی علاوه بر قتل ۵نفر در استوک‌تون و زخمی کردن یک زن در این شهر، در آوریل سال گذشته نیز مردی را در حوالی اوکلند به قتل رسانده و به این ترتیب تا‌کنون ۶نفر که از سوی این فرد به قتل رسیده‌اند شناسایی شده‌اند و احتمال دارد که او جنایت‌های دیگری هم رقم زده باشد.

قربانیان تصادفی

روز گذشته پلیس اطلاعات کاملی از قربانیان مرد جنایتکار منتشر کرد. بر این اساس نخستین قربانی قاتل سریالی، خوان واسکز سرانو ۴۰ساله، یک مرد اسپانیایی تبار بود که ۱۰آوریل۲۰۲۱ در اوکلند کشته شد. سرانو مکانیک خودرو بود و روز حادثه با دوچرخه از محلی خلوت می‌گذشت که هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. او مردی بی‌خانمان بود و گاهی در ماشین‌هایی که تعمیر می‌کرد می‌خوابید. ناتاشا لاتور ۴۶ساله، زنی سیاهپوست بود که حدود ساعت۳:۲۰ بامداد هدف گلوله قاتل سریالی قرار گرفت اما زنده ماند. او که موفق به دیدن قاتل شده بود به پلیس گفت که وی تیشرت و شلوار مشکی به تن داشت و یک ماسک مشکی هم به‌صورتش زده بود.

پل یاو ۳۵ساله، نیمه شب هشتم تیرماه کشته شد. او در حال قدم زدن در محلی خلوت بود که هدف گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. سالوادور دبودی ۴۳ساله، مردی اسپانیایی تبار بود، که در ۱۱آگوست و حوالی ساعت ۱۰شب کشته شد. او هم یک بی‌خانمان بود که از مدتی قبل همسر و دخترش را ترک کرده و تنها زندگی می‌کرد. جاناتان هرناندز رودریگز ۲۱ساله یک اسپانیایی تبار بود که بامداد ۳۰آگوست به قتل رسید. او جوان‌ترین قربانی قاتل سریالی بود و مادرش می‌گوید که وی درحالی‌که در ماشینش نشسته بود هدف اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است. خوان کروز ۵۲ساله نیز مردی اسپانیایی تبار بود که حوالی ساعت۴:۳۰ بامداد ۲۱سپتامبر به قتل رسید. او نیز مردی بی‌خانمان بود که در محلی خلوت قربانی قاتل سریالی شد.

آخرین قربانی لارنس لوپز ۵۴ساله و اسپانیایی تبار بود که بامداد ۲۷سپتامبر کشته شد. او ۲پسر و ۳نوه داشت و در حال پیاده‌روی هدف گلوله قاتل سریالی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مرد جنایتکار همه قربانیانش را در تاریکی هوا و به‌طور کاملا اتفاقی و تصادفی شناسایی کرده و به قتل می‌رساند اما وی همچنان درباره این جنایات و انگیزه‌اش سکوت کرده و هنوز مشخص نیست که هدف او از این قتل‌‌ها چه بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.