اتفاقی که ساپینتو را شوکه کرد!

تردیدی نیست که فتح‌الله‌زاده رابطه خوبی با مجیدی و قلعه‌نویی دارد اما اضافه‌شدن این دو مربی به باشگاه در شرایط فعلی کاملا دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.

به گزارش تازه‌نیوز، برکناری مدیرعامل استقلال در میانه راه، شاید برای سرمربی خارجی این تیم عجیب باشد اما در فوتبال ایران، یک اتفاق کاملا عادی است. در لیگ برتر اساسا اینکه یک باشگاه تا پایان فصل مدیرعاملش را حفظ کند، عجیب خواهد بود! ساپینتو که در انتظار چنین تغییری نبوده، به‌گفته خودش از برکناری آجورلو شوکه شده و حتی قصد داشته از سمت مربیگری استقلال استعفا بدهد. این تصمیم البته چندان جدی نبود و به مرحله عملی‌شدن نرسیده است.

فعلا ساپینتو به کارش در استقلال ادامه می‌دهد اما بعید نیست علی فتح‌الله‌زاده خیلی زود، تصمیم‌های متفاوتی برای این باشگاه بگیرد. به‌طور معمول مدیران در فوتبال ایران علاقه زیادی به کارکردن با مربیان انتخاب‌شده توسط مدیران قبلی ندارند. آنها احساس می‌کنند اگر با این مربیان به‌کار ادامه بدهند، بخش مهمی از اعتبار هر نتیجه را به مدیر قبلی داده‌اند. همین مسئله، موجب شده که از زمان انتخاب دوباره فتح‌الله‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه، زمزمه‌هایی در مورد حضور فرهاد مجیدی یا امیر قلعه‌نویی در این تیم به گوش برسد؛ زمزمه‌هایی که برای تیم ساپینتو، به‌شدت زهرآلود است و هیچ کمکی به این تیم نخواهد کرد.

به نقل از خبرورزشی، تردیدی نیست که فتح‌الله‌زاده رابطه خوبی با مجیدی و قلعه‌نویی دارد اما اضافه‌شدن این دو مربی به باشگاه در شرایط فعلی کاملا دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. فرهاد اگر قصد داشت در فوتبال ایران بماند، تیم قهرمان لیگ را رها نمی‌کرد. او تازه پروژه‌اش را در فوتبال امارات استارت زده و دلیلی برای ترک الاتحاد نخواهد داشت. امیر قلعه‌نویی هم این فصل نتایج خوبی با گل‌گهر به‌دست آورده و حداقل تا پایان لیگ به ترک این باشگاه فکر نخواهد کرد.

در چنین شرایطی، اسم بردن از این دو مربی فقط فشار زیادی به ساپینتو و تیمش می‌آورد. اصلا چرا باید برای تیمی که در ۸‌هفته گذشته شکست نخورده و یکی از صدرنشین‌های جدول لیگ برتر است، صحبت از تغییر احتمالی مربی به میان بیاید؟ آیا این درست همان اشتباه بزرگی نیست که محمدحسن انصاری‌فرد در پرسپولیس انجام داد؟ او عذر سرمربی تیم صدرنشین لیگ برتر را خواست و به‌جای کالدرون، به سراغ یحیی گل‌محمدی رفت. این تغییر هزینه وحشتناکی روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشت؛ آن هم درحالی‌که میزان دستمزد باقیمانده کالدرون تا پایان فصل، اصلا عدد زیادی نبود.

حالا فتح‌الله‌زاده در همان موقعیت مشابه انصاری‌فرد قرار گرفته است. تیم او یکی از صدرنشین‌های لیگ به شمار می‌رود و تا زمان شروع تعطیلات طولانی‌مدت لیگ، چیز زیادی باقی نمانده است. آیا او در همان مسیر اشتباه انصاری‌فرد قدم می‌گذارد؟ آیا ساپینتو در استقلال قربانی علاقه مدیرعامل باشگاه به مربی ایرانی می‌شود؟ زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد. مرور گذشته اما نشان می‌دهد که کنارگذاشتن مربی تیم صدرنشین، مجموعه‌ای از زیان‌های بزرگ مالی و فنی را شامل حال باشگاه می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.