کشف مقبره بابانوئل واقعی در ترکیه! +تصاویر

به تازگی و در پی مطالعات جدید باستان شناسان، مقبره سنت نیکلاس، مردی که به عنوان الهام بخش بابانوئل شناخته می شود، در یک کلیسای باستانی در ترکیه کشف شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، یافته های جدید محققان نشان می دهد یک کلیسا در دمره، شهری در منطقه آنتالیا در جنوب ترکیه که قرن ها پیش با بالا آمدن سطح دریای مدیترانه به زیر آب فرو رفته بود. طی قرون بعدی کلیسای دیگری در بالای ساختمان اصلی این کلیسا برای محافظت از مقبره سنت نیکلاس ساخته شد. باستان شناسان اخیراً موزاییک ها و کفپوش های سنگی در زیر آن پیدا کردند که به آنها کمک کرد کلیسای اصلی و قبر سنت نیکلاس را پیدا کنند.

عثمان اراوسار، رئیس هیئت حفاظت از میراث فرهنگی استان آنتالیا در این رابطه گفت: اولین کلیسا با بالا آمدن سطح دریای مدیترانه به زیر آب رفته و چند قرن بعد، کلیسای جدیدی در همان محل ساخته شد. اکنون ما طی کاوش های جدید خود به بقایای اولین کلیسا و طبقه ای که سنت نیکلاس روی آن قدم گذاشته است رسیده ایم. طی این حفاری، بخش کاشی کاری کف اولین کلیسا که سنت نیکلاس روی آن راه می رفت، کشف شده است.

کشف مقبره بابانوئل واقعی در ترکیه۱

گفتنی است سنت نیکلاس که بین سالهای ۲۷۰ تا ۳۴۳ بعد از میلاد در ترکیه کنونی زندگی می کرد، اسقف مسیحی یونانی الاصل بود. اگرچه اطلاعات کمی در مورد زندگی او باقی مانده است اما او در طول زندگی خود به خاطر معجزاتی که طرفدارانش ادعا می کردند او انجام می داد  و سخاوتمندی بسیارش  مشهور بود.

تصور می شود که شخصیت از این اسقف الهام گرفته بابانوئل باشد. این موضوع مرتبط با داستانی در مورد این فرد است که به سه خواهر جوان فقیر سه کیسه سکه طلا داده است تا آنها برای ازدواج جهیزیه داشته باشند.اما برای اینکه این دختران فقیر در میان جمع شرمسار نشده و مردم ندانند که سنت نیکلاس به آن ها کمک کرده بود، وی  در نیمه شب به سمت پنجره های آنها خزیده و طلاها را به اتاق خواب آنها انداخت.

کشف مقبره بابانوئل واقعی در ترکیه۱

گفته می شود که پدر سه زن جوان، سنت نیکلاس را در حال انداختن دومین کیسه طلا مشاهده کرده و بسیار شرمنده شد ولی سنت نیکلاس از وی درخواست کرد که در مورد این داستان به کسی چیزی نگوید. مشخص نیست که این داستان از نظر تاریخی دقیق است یا خیر، اما این داستان از طریق نسل ها منتقل شده است. در ادامه، این روایت در اروپا بسیار تکرار شده و نام بابا نوئل از اصطلاح هلندی Sinter Klaas گرفته شده است.

پیش از این اطلاعات کمی در مورد مکان دقیق دفن سنت نیکلاس وجود داشت، اگرچه سوابق نشان می دهد که او در جایی در کلیسایی که نام خود وی را دارد آرام گرفته است. پیش از این باستان شناسان معتقد بودند:آثار او توسط غارتگران به ایتالیا برده شده است، اگرچه اکنون اتفاق نظر بر این است که مهاجمان استخوان های اشتباهی را برداشته اند.

منبع: سیناپرس

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.