افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان این ماه اجرا می‌شود؟

لایحه افزایش حقوق کامندان و بازنشستگان کشوری و لشکری امروز در مجلس بررسی می‌شود که به گفته معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه، این افزایش حقوق به صورت علی الحساب از این ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، هفته گذشته کلیات لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که براساس آن قرار شد حقوق و مستمری این افراد از ماه مهر افزایش پیدا کند.

به نقل از اکوایران، اما منبع مالی برای این افزایش حقوق هنوز به طور کامل مشخص نشده است که برخی از نمایندگان درآمد حاصل از واردات خودرو را منبع مالی افزایش حقوق ها اعلام کرده اند.

آن طور که پیش‌تر محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به اکوایران گفته بود، از آنجایی که این لایحه توسط دولت پیشنهاد شده منابع مالی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری مشخص شده و نیازی نیست منابع مالی توسط مجلس مشخص شود.

او درباره زمان اجرای لایحه افزایش حقوق نیز اعلام کرد: این لایحه از اول مهر اجرایی خواهد شد که پس از نهایی شدن در کمیسیون برنامه و بودجه، تایید مجلس و ابلاغ آن توسط دولت اجرا می شود.

این مطالب را هم ببینیدک

مفتح افزود: این لایحه با لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تفاوت دارد و همسان‌سازی جدا از این افزایش حقوق است و براساس پیشنهاد اولیه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری 900 هزار تومان افزایش یابد.

به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از اول ماه مهر اجرایی می‌شود و قرار است یک میلیون تومان به حقوق شاغلان و ۹۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان اضافه شود.

امروز نیز بابک افقهی، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور به رادیو اقتصاد درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلا در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

او اظهار کرد: انشاالله امروز در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی به این لایحه دولت رسیدگی خواهد شد و با توجه به نظرات نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون خواهد شد و اجرا خواهد شد. منتها نکته ای که وجود دارد این است که دولت از آنجایی که مصمم است که این طرح را انجام دهد مبالغ علی الحساب مدنظر خودش را در حقوق مهرماه کارکنان و بازنشستگان خودش اعمال خواهد کرد من این نوید را می دهم که در حقوق مهرماه پرداخت صورت خواهد گرفت و بعد از اینکه امروز در مجلس نهایی شد و رقم دقیق آن مشخص شد مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: آنچه که پیشنهاد دولت مطرح شده تحت عنوان لایحه به مجلس محترم همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعلام فرمودند برای کارکنان محترم دولت مبلغ یک میلیون تومان و برای بازنشستگان عزیز 900 هزار تومان که به این رقم حق عائله مندی و حق اولاد افزایش 50 درصدی و 100 درصدی پیدا کرده به این معنا که بابت همسر 200 هزار تومان و برای هر فرزند 100 هزار تومان اضافه می شود البته توافقی که ما با کمیسیون برنامه بودجه کرده ایم یک افزایش مجددی برای بازنشستگان محترم پیش بینی شده است در صورت تصمیم نهایی این موضوع در مجلس 5 درصد دیگر به حقوق بازنشستگان عزیز افزوده خواهد شد.

افقهی بیان کرد: پیش بینی که دولت کرده است برای طرح این حقوق چیزی حدود 54 تا 57 هزار میلیاد تومان و است که منابع آن از محل صرفه جویی های هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدهایی که در ماه های آتی صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد منتها شاید بعضی از دوستان بعضاً از بی اطلاعی ذهن جامعه را نگران کردند که بار تورمی نداشته باشد معتقد هستیم به دلیل اینکه چاپ پول یا افزایش پای پولی در این تأمین اعتبار ترمیم حقوق اتفاق نمی افتد و از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهایی که ناشی از فروش فرآورده و تبدیل منابع آن به ریال است اتفاق می افتد لذا امیدواریم که این ترمیم باعث مقداری بهبود در افزایش قدرت خرید مردم باشد و معتقد هستیم که بار تورمی برای جامعه نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.